A legutóbbi versenyetek Veszprémben volt, ahol a 2. helyen végeztetek. Milyen felújítások történtek a Ladán azóta?
- Tulajdonképpen az egész autó fel lett újítva. Főként a futómű alkatrészek, stabilizátorok, lengőkarok, és új lengéscsillapítók kerültek az autó alá. Valamint beszereltünk egy 4 dugattyús féknyerget, amire már régóta vágytunk. Egy új főtengelyt is kapott a motor, amivel sajnos meg is jártuk közvetlenül a verseny előtti napon. Ez az alkatrész 4 km után megadta magát, és gyors elsősegélyre volt szükség. Éppen, hogy csak kész lettek a szervizes fiúk, és nemsoká indulhattunk is Kassára.
Akkor tréning nélkül vágatatok neki a szlovák pályáknak? Nem volt bennetek azért egy kis pánik, hogy esetleg valami baja lesz az autónak?
- Igen, tesztelés nélkül kellett sajnos megmérettetni magunkat, az általunk utoljára 2005-ben látott pályákon. Mint később kiderült nagy szükség lett volna rá. Ãgy csak az új gumikban bízhattunk, meg magunkban.
Hogy éreztétek magatokat, és mennyire tetszettek a pályák? Mert ugye azért volt egy kis változás 2005 óta?!
- Leginkább "bátorságpróba" volt. Az első napon, az első gyorsasági szakaszon már láttuk, hogy nem egy egri, vagy veszprémi versenyen vagyunk. Nem csak a szlovák versenyzőtársak szerint, hanem mi is úgy gondoljuk, hogy a bajnokság egyik legnehezebb versenyén vagyunk túl. Igazából jó kis próbatétel volt számunkra, a változatos és tempós pályáknak köszönhetően.
Az autó végig hibátlanul működött, és semmit sem kellett vele csinálni a szervizeseknek?
- Jó is lett volna. De sajnos nem így történt. Mi már a szervizparkba tartva tudtuk, amit a srácok még nem, hogy lesz munkájuk, nem kevés. A nap folyamán cseréltek két első lengéscsillapítót, és egy differenciálművet. Tehát azért nem volt ez olyan zökkenőmentes, de a lényeg, hogy tudtunk menni. Igaz, minden balos kanyarban úgy éreztük, hogy instabil a kocsi, ezért nem tudtuk a maximumot kihozni, se magunkból, sem az autóból.
De végül a 14-es kategória 2. helyén végeztetek. Elégedettek vagytok az eredménnyel?
- Természetesen örülünk, hogy célba értünk a fent említett problémák mellett, de valahogy mégsem teljes a boldogság. A szervezés, meg minden más tökéletes, és rugalmas volt, csak hát sajnáljuk, hogy a kocsi nem akart engedelmeskedni.
Akkor jelenleg, hogy álltok a bajnokságban, a Kassa Rallyn szerzett plusz pontoknak köszönhetően? Valamint részt vesztek-e a hátralévő futamokon?
- Igen, a 2. helyen vagyunk pillanatnyilag a bajnokságban. A matematikai esélyünk még megvan az első helyre, amiből az következik, hogy Budapesten és Pécsen is rajhoz kell állnunk. De nem latolgatunk, majd eldől minden.
Azért túl sokat ne matekozzatok, de mindenképpen sok sikert nektek a Budapest Rallyhoz! J