"Tökéletes verseny volt, nagyon boldogok vagyunk"œ - mosolygott Turán Frici a célban. "Akadt egy kis izgalom szombaton este, hogy milyen időt kapunk arra a szakaszra, amelyen Matics Misiék balesete miatt meg kellett álljunk, hogy mentőt hívjunk, de végül a felügyelő testület úgy döntött, Kazár Mikiék idejét kapjuk, s ez szerintem korrekt döntés volt. Az abszolút második helyről, a magyar értékelésben pedig az élről várhattuk a vasárnapi rajtot, 4.7 másodperces előnnyel, amit tizenhárommal sikerült növelni rögtön az első szakaszon. Utána egy kicsit visszavettünk a tempóból és próbáltunk okosan autózni, de még így is nőtt az előnyünk. Nagyon elégedett vagyok, végre győztünk, végre meghozta a gyümölcsét ez a sok munka."
A nap történései közül semmiképpen sem szabad kihagyni, hogy mivel Friciék a Ford Focus WRC-vel megnyerték az utolsó szakaszt (vagyis a power stage-et is), a győztesnek járó húsz ponton kívül kaptak még ötöt - vagyis abszolút a maximumot hozták.
Nehéz, összetett verseny volt. Rengeteg ritmusváltással, szűk, erdei utakon, amelyek szélén fél méterre volt az első fasor. A versenyzőpáros azonban jól kezelte az ezzel járó feszültséget.
"Rettenetesen nehéz verseny volt, sokszor a tűző napról mentünk be az erdőbe nagy tempóval, de Zsiros Gabi, mint mindig, most is nagyon szépen megoldotta a feladatot, s a Hankook abroncsok is jelesre vizsgáztak, ezzel az eredménnyel megszerezve az első abszulút győzelmet. A tapadás folyamatosan változott, olykor érdes aszfalton haladtunk, máskor fényesen, szóval folyamatosan alkalmazkodni kellett a változó körülményekhez. Ez a hétvége a csapatmunkáról szólt, s nekünk végre minden húzásunk bejött" - mondta Turán Frici, akivel egyet értett, s együtt örült navigátora, Zsiros Gábor is.
"Remek volt ez a nap, nagyon sokat tudtunk gyorsulni"œ - mondta Gabi. "Az első szakasz szerintem meghatározó volt, ott olyan előnyt szereztünk, amit elég lett volna akár csak beosztani is. A második gyorsaságin volt előttünk egy nagyobb kő az úton, azon átmentünk és nemcsak az autó alját ütötte meg, hanem az én hátamat is, de a szervizparkban kezeltük és jobban lettem. A nap fénypontja pedig kétségtelenül az utolsó szakasz, a power stage volt, amelyen rettenetesen gyorsan ment végig Frici, és ez plusz öt pontot ért. örülök, hogy célba értünk, és a sok-sok balszerencse után maximális pontszámmal nyertünk meg egy versenyt"