A futamon a francia szépen beautózta magát az elődöntőbe, vagyis a cross-osok top 12-es mezőnyébe, ám egy törött féltengely miatt lecsúszott a dobogóról, és a negyedik hellyel kellett vigasztalódnia. Természetesen nem keseredett el - Loeb kifejezetten élvezte a 600 lóerős Citroennel való autókázást.
Sebastien, mit gondolsz a teljesítményedről?
- Nem kezdődött jól a hétvégénk, és lássuk be, hogy a folytatás sem volt az igazi. Volt példa arra is, hogy a rajtot nem kaptam el jól, ez pedig megbélyegezte a teljesítményemet. Egy negyedik helyet összehoztam, így ezeket a tényezőket figyelembe véve szerintem ez annyira nem rossz pozíció."
Mi a véleményed az ilyen típusú futamokról egy komoly ralis pályafutást követően?
- Nagyon pozitívan látom az itt történteket. Egy igazán gyors, intenzív és rövid futamokkal tarkított rendezvényről beszélünk. Szerintem a versenyzőknek és a nézőknek is egyaránt izgalmas a rallycross. Nagyon sok fanatikus követi a versenyt, és kifejezetten kellemes volt az atmoszféra a franciaországi pálya környékén. A hétvégén tapasztalt dolgok alapján azt mondhatom, hogyha legközelebb helyt szeretnék állni az élmezőnyben, akkor következetes versenyzésre kell törekednem. Az autó elsőre majdnem hasonlít egy WRC-hez, azonban sokkal több lóerővel rendelkezik. Könnyű vezetni, azonban nagyon figyelni kell a határokra, hiszen könnyen ki lehet esni a ritmusból.
Talán ezek a kilométerek jó felkészülést jelenthetnek a WTCC-re?
- Szerintem ha sokáig ebben a környezetben maradnék, akkor nem éppen felkészítésnek tekinteném ezeket a köröket - természetesen ráhangolódásnak elengedhetetlen. A Citroen számára ez egy előnyös projekt, és segítheti abban a márkát, hogy egy másik bajnokságban helyt állhasson. Ki szerettem volna lépni a tényleges raliból, és ez a cross már hozzásegített ahhoz, hogy belelássak más bajnokságok történéseibe is.
Mi lehet a következő lépés a számodra?
- A francia rali előtt mindenképp szeretnék ott lenni a FIA GT-n. Talán a GT jobban fog most sikerülni, hiszen eddig nem voltam túl szerencsés - rengeteg defekttel és szabályozási gondokkal küzdöttem meg. Kicsit bosszantó, hogy tudom, gyorsak vagyunk, ennek ellenére mégsem tudtuk megfelelő eredményekkel bebizonyítani.
A Francia Rally közel lesz az otthonodhoz, és az utolsó világbajnoki rajthoz állásod lesz. Milyen légkörre számítasz
- Franciaországban mindig jó hangulat van. Arra, hogy ez lesz az utolsó VB-s szereplésem inkább azt mondanám, hogy ezután valami új, más fog következni. Nem lesz vége semminek, csak a ralis karriert cserélem le más tevékenységre. Az idén belekóstoltam milyen az, ha nem járok világbajnokságról világbajnokságra, és azt kell, hogy mondjam, tetszik ez az élet is...