Augusztusban 10 napos teszttel folytatta a munkát a 2014-es Monte Carlo Rallyn a Rally Világbajnokságon is bemutatkozó Hyundai Motorsport. A csapat igazán otthonos körülményeket biztosított két tesztpilótája számára, hiszen előbb Bryan Bouffier Franciaországban, aszfalton, majd Juho Hanninen Finnországban murván nyüstölhette az i20 WRC-t.
"A 2014-es specifikációjú autónk első aszfaltos tesztjén az elsődleges célunk az volt, hogy meghatározzuk az alapbeállításokat erre a talajra." -magyarázta a csapatfőnök, Michel Nandan. "Sok kilométert tekertünk az autóba, anélkül hogy komolyabb hibába ütköztünk volna és nagyon értékes visszajelzéseket kaptunk Bryan-től és Juho-tól."
"Azt hiszem a teszt nagyon jó alapot adott, melyre bátran építkezhetünk a jövőben." - tette hozzá Bryan Bouffier. "Nagyon elégedett vagyok az autó viselkedésével a gyors és a dobálós részeken. Természetesen vannak olyan részek ahol van még mit fejlődnünk, de összességében jó az autó egyensúlya és jól vezethető."
A francia aszfalt után a csapat Finnországba költözött, ahol már Juho Hanninen-en volt a sor. A finn pilóta ekkora már az új fejlesztésekkel ellátott autó kapta tesztelésre.
"Finnországban már a 2014-es specifikációjú autó egy továbbfejlesztett változatát vittük." - árulta el Nandan. "A tesztre egy új aerodinamikai csomagot kapott, az autó ideális egyensúlyának megtalálására összpontosítottunk. Minden aspektusból le akartuk ellenőrizni, hogy az autó jól működik nagy sebességnél, beleértve az ugratókat, melyek különösen nagy igénybevételt jelentenek. E mellett kipróbáltunk még több futómű és hajtás beállítást, hogy minél közelebb kerüljünk a legjobb beállításokhoz a jövő évi versenyre."
"Nagyon pozitív meglepetés volt az i20 WRC kezelhetősége az első teszt után. Amikor először jársz Finnországban sosem tudhatod mire számíthatsz, általában nagyon sokat kell dolgozni a futómű-beállításokon. Most azonban már az első napon is nagyon könnyű dolgunk volt, csak kisebb kiigazításokat kellet eszközölnünk. Az autó nagyon jól reagált minden változtatásra amit az öt nap alatt végrehajtottunk, azonnal bíztam benne, ami aztán napról-napra csak erősödött."
Az autó eddigi gyenge pontjának a motor tűnik, azonban Nandan egyelőre nem aggódik emiatt. "Tudjuk, hogy több erőre van szükségünk, ezt láthattuk a finn teszten, de még csak a fejlesztés elején járunk. Folyamatosan dolgozunk a motor programozásán és ebben a hónapban további tesztekkel és fejlesztésekkel készülünk, reményeink szerint szeptember végén a következő evoulúció még több erőt fog leadni."
Az i20 WRC következő tesztjére a csapat otthonában, Németországban kerül sor.