DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Rali

Nandan álomcsapata: Loeb és Grönholm

Nyáron sem pihennek a Hyundai Motorsport háza táján. A tervezők és mérnökök most a nyaralásukat is feladva azon dolgoznak, hogy a jövő év elején már biztos indulók lehessenek a rali világbajnoki futamokon. Michel Nandan szerint ezek a hónapok azért is telnek kemény munkával, mert nemcsak egy debütálást szeretnének, hanem eredményekkel teli évet, mely bizonyíthatja a márka rátermettségét a világbajnoki futamokra. A csapatfőnök néhány fejlesztési részletre is kitért a nyilatkozataiban.
Mit tudhatunk az i20 WRC jelenlegi állapotáról?

- Egészen jól haladunk, és a tesztek bizonyították, hogy apróbb mechanikai gondokon kívül rendben van minden. Természetesen voltak apró-cseprő hibák, amelyek főleg az utakon jöttek ki - de ezek olyan mértékűek, amelyeken tudunk javítani ebben a fejlesztési időszakban.

Milyen területen kell még javítani?

- Az autó kulcsfontosságú pontjain, még ha keveset is, de dolgoznunk kell - gondolok itt a motorra vagy akár a felfüggesztésre. Pozitívum azonban, hogy egy jó alapot állítottunk össze elsőre, és így csak javítgatásokra van szükség a következő hónapokban.

Már dolgozott WRC-s csapattal együtt...Milyen különbségeket fedezett fel az akkori és jelenlegi autókat tekintve?

- A korábbi munkálataim során még másabb WRC-khez volt szerencsém, hiszen a szabályok úgy hozták, hogy akkor épp az volt az elvárás. Most a Hyundai esetében már egy teljesen új raliautót kell összehoznunk, szigorúbb szabályoknak megfelelően. Hasonlóságot is látok azonban, hiszen a teljesítmények eltérése mellett az autók viselkedése mégis hasonló a már szinte megszokott rali pályákon.

Véleménye szerint mit adhat a Hyundai a rali világbajnokságnak?

- 2000-ben már képviseltette magát a márka a legjobb ralisok között, és most egy teljesen új megközelítéssel próbál majd bekerülni ismét az autóvilág vérkeringésébe. Korábbi nyilatkozataimban már utaltam rá, hogy a Hyundai tudatosan megfontolt szándékkal tér vissza - ez része a globális promóciós stratégiának is.

ön szerint jövőre lehet egyedülálló jelzővel illetni majd a csapatot?

- Első körben csupán a tanulást tűztük ki magunk elé - a 2014-et ennek fényében szeretnénk teljesíteni. Az igazi teszt valójában a legelső versenyünk lesz, így azon szinte minden el fog dőlni, mennyit várhatunk az évadtól. Nem titok, hogy a jó eredményekre is hajtunk - így bízunk benne, hogy gyakran fogunk ünnepelni az élmezőnyben a tanulóév ellenére.

Nagy kérdés övezi még a pilótakérdést. Sokan már találgatnak, vajon ki ülhet a Hyundai volánja mögé. Ha nevet nem is, de elvárással kapcsolatban mit mondana el (életkor, tapasztalat)?

- Hogy őszinte legyek a kort nem nagyon vesszük figyelembe. Pontos neveket még mi sem tudunk, keressük a megfelelő tapasztalatokkal és tudással rendelkező leendő versenyzőinket.

Ha visszagondol bármelyik korábbi vagy nemrég visszavonult versenyzőre, akkor közülük kinek adná meg az esélyt a volán mögött?

- Az álomcsapatom Sebastien Loeb és Marcus Grönholm lenne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: