Lássuk, mi is történt Esztergomban:
Ifj. Kanyik Antal: - Nagyon jó kis versenynek ígérkezett az idei Esztergom Rally. Sok szép emlékem van erről a versenyről és szeretem az itteni pályákat. Sokat készültünk és teszteltünk, majd a versenyt megelőző héten megjött az alkatrész, amivel az autó végre készen állt a futamra. De volt "™B"™ tervünk is arra az esetre, ha nem jön meg az alkatrész: beleülünk a Ladába...
- Az első gyors rajtjánál eltört a bal féltengelyünk és hosszú utat kellett volna megtenni egy kerék hajtással a szervizig. Ãgy kiálltunk! Mióta versenyzek, ez volt a legrövidebb versenyem! Nem volt mit tenni, a kocsit megjavítottuk, összecsomagoltunk és haza mentünk. Tatabánya Rallyen ismét támadunk!
A Rali - Túra Bajnokság utolsó előtti 5. futama következett, a Tatabánya Rallye amit a fiúk már nagyon vártak, hiszen az Esztergomban kimaradt versenyautóban való szaunázást szerették volna bepótolni. Az időjárás azonban most kegyes volt a versenyzőkhöz, hiszen a hosszan tartó nyári forróság enyhülésével és a szombati esőzéssel éppen csak, hogy nem vizes úton kezdhették meg a vasárnapi harcot. Két ismert aszfaltos gyorsasági szakaszt, a Tatabánya - Rugógyári út és a Pusztavám - Oroszlány közti távot kellett háromszor teljesíteni a fiúknak.
Ifj. Kanyik Antal: - Elvonási tüneteink voltak hiszen már olyan régen versenyeztünk. A verseny hetén szerda este jött meg a kettő új féltengely. össze raktam az autót, kipróbáltam, hogy nem feszül-e és, hogy minden rendben van. Körülbelül 5 km-et mentem vele, amikor eltört a nyeles tengely, ami az Eger Rally előtt lett berakva és egy gyári Sadev volt. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek! Behúztuk a Puntót a műhelybe és aznap éjjel szétszedtem. Aztán azon gondolkoztam, hogy a Ladával nevezek be a kategóriánkba.
Másnap átjöttek a szervizes fiúk, megvitattuk a dolgot és arra a döntésre jutottunk, hogy össze rakjuk az autót egy olyan tartalék nyeles tengellyel amiben 800 verseny km van. Hozzáteszem 2000 verseny km-nél kell cserélni. Megkockáztattuk, mégis a Puntóval megyünk és nem a Ladával!
- Sokat nem pihentünk a verseny előtt de a sok munka és bele fektetett energia meghozta a gyümölcsét. Tetszettek a pályák és jó itinert is írtunk. Vasárnap végre minden klappolt, így görcsölés nélkül állhattunk oda a rajtvonalhoz. Palival megbeszéltük, hogy a rajtokra odafigyelünk és amúgy úgy megyünk ahogy csak tudunk. Az első körben húzogattam a kézit de kellett az eredmény így utána próbáltam figyelni, hogy inkább máshogy oldjam meg a kanyarokat. Folyamatosan sikerült gyorsulni, csatáztunk Órai Balázsékkal és a végén közel tudtunk menni Ãbrahám Zoliékhoz, ami jónak mondható.
A párosnak a verseny végére a harmadik helyet sikerült megszerezni és jelenleg a bajnokságban is a tabella harmadik helyét foglalják el. De azért, hogy az év végi értékelésben is a harmadik helyen maradjanak, keményen meg kell küzdeniük a Vác Rallyn. Ãgy nagyon hiányoznak az egri futamon szerzett pontok, ahol felsorolták őket az M/3-as kategóriába, amit meg is nyertek. Ezt a győzelmet szívesen elcserélték volna a saját kategóriájukban elért második hellyel. Abban az esetben már bebiztosítva lenne az év végi harmadik helyük. Ãgy viszont nagyon készülnek az évadzáró versenyre, ahonnan eddig csak jó emlékeket őriznek.