DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Rali

Kubica a WTCC-ben folytatná, vagy gyári Citroennel ralizna

Szerdán bombaként robbant a hír, miszerint a Citroen a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb mellé megnyerte WTCC-projektjének az egyelőre háromszoros WTCC-világbajnok Yvan Mullert, így jövőre ők ketten már biztosan a C-Elysée-t terelgetik majd a túraautó-vb-n. A kérdés már csak az: lesz-e harmadik autó, és ha igen, ki vezetheti azt?

A legtöbben nyilvánvalóan a korábbi F1-es futamgyőztes pilótát, a korábban egy rali-versenyen súlyos sérüléseket elszenvedő Robert Kubicát látnák Loeb és Muller mellett a Citroen gyári WTCC csapatában, amivel az álomduó álomtrióvá alakulna. Kubica WTCC-be igazolása nem is teljesen alaptalan, hiszen Yves Matton, Citroen csapatfőnöke egy korábbi nyilatkozatában nem tagadta, noha Kubicát elsősorban most a raliban szeretnék minél jobban felépíteni, ám 1-2 futamra szívesen átcsábítanák őt a WTCC-be is.  

Ennek úgy gondoljuk, mindenképp lehet realitása, még akkor is, ha egy belső informátorunk szerint, akit egyelőre nem szeretnénk megnevezni, 2014-ben valószínűleg nem lesz harmadik gyári Citroen a WTCC-ben, és nagyon nagy valószínűséggel "csak" Sebastien Loeb és Yvan Muller fut majd teljes szezont a francia márka autóival.

Mindeközben Kubica az Autosport magazin munkatársának elárulta, még nem döntött jövőjéről, így még az sem biztos, hogy marad a raliban. "Nem igaz, hogy szerződést kötöttem volna róla, hogy egy WRC autót fogok vezetni Spanyolországban, és még nem tudom, mit fogok csinálni idén vagy jövőre. Ha úgy döntök, hogy maradok a raliban, akkor meg fogom fontolni, hogy kipróbáljam a WRC autót" - fogalmazott a lengyel.



Ezt a kijelentését viszont nem árt tehát a helyén kezelnünk: az, hogy még nem döntött, nem jelenti azt, hogy nem fog a raliban maradni, és pláne nem jelenti azt, hogy akkor biztosan jön a WTCC-be. Ráadásul, Matton nem viccel Kubicával kapcsolatban, és az Autosport érdeklődésére elárulta, ha így folytatja WRC 2-es szereplését - ahol jelenleg a bajnoki címért harcol -, akkor nem kizárt, hogy a Citroen megajándékozza egy-két gyári Citroën WRC-s indulási lehetőséggel a rali-vb-n, akár már idén, vagy jövőre. Teljes szezonról viszont még ott sem beszélnének egyelőre, könnyen lehet, hogy Kubica fizikai állapota ezt nem tenné lehetővé.

"Ő jelenleg a WRC 2 bajnoki címéért harcol, és most ez a legfontosabb a számára, de ha már a szezon vége előtt megnyerné a bajnokságot, akkor miért ne jöhetne át 1-2 WRC futamra? Egyelőre még nem gondolkodunk ezen, de lehetséges, hogy később szó lesz ilyenről" - kezdte Matton.

"Természetesen az ő neve is szerepel a jövő évi kívánságlistámon. Egyelőre azonban szeretném megvárni a német versenyt, mielőtt elgondolkodnék azon, mihez kezdjek a versenyzőinkkel. De ha Robert olyan ütemben fejlődik tovább, ahogy azt az elmúlt 2-3 versenyen tette, akkor szerintem kézenfekvő lenne elgondolkodnunk azon, hogy elindítsuk 1-2 WRC-futamon - teljes szezonról szerintem még korai lenne gondolkodni" - tette hozzá végül a Citroen csapatfőnöke.

Kubica még mindig gyors, a Citroen komolyan számol vele, és a Citroën jön a WTCC-be. Egyelőre ennyi biztos, minden más a jövő zenéje. 

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: