A futamot megelőző hetekben nagy figyelmet fordítottak a felkészülésre, hiszen az R4-essel az első murvás versenyükre készültek. Az idei Veszprém Rallye visszatért a régi legendás lőtéri pályára is, valamint a tavalyi évben nagy sikert aratott szakaszokon is mérkőzhetett a mezőny. Egyik nap sem volt könnyű, az első pillanattól maximális teljesítményt kellett nyújtani, nagy összpontosítást igényeltek a pályák.
Balogh Jani: "A szombati lőtéri versenyzéssel visszatért a régi feeling, a maga szépségével, viszontagságaival és csapdáival együtt. Komoly odafigyelést igényelt, de jól elkaptuk az ütemet, bár picit megzavart a rég nem használt pályának a jellege, ugyanis a második körre már elég sziklás volt a talaj. Jól helytálltunk és vasárnap ugyanott folytattuk, ahol előző nap abbahagytuk."
A páros a verseny második napján is folyamatosan a végső pozíciójuk környékén autózott, bár a gumitaktikán nem sokat változtattak, és emiatt pici hátrányt is szenvedtek.
Balogh Jani: "Látszik, hogy klasszikus körülmények között versenyképesek vagyunk, de amikor elindul ez a "gumiháború", akkor ott még nincsenek meg a kellő tapasztalataink. Vasárnap a 2. körre változtattunk a gumitaktikán, ott belülről érezve sokkal lassabbnak tűnt, amit csináltunk, és közel sem volt annyira rallye-s, de mégis jelentősen jobb volt az időeredmény és ez elgondolkoztató a jövőre nézve."
A második nap első körében a versenyzőpáros lemaradt Botkáék és Herczigék mögött, az ő harcukba már nem tudtak beleszólni, így innét kezdve már a 3. hely megtartása volt a cél, a harmadik körben (az utolsó két gyorsasági szakaszon) pedig a tavalyi negatív élmények miatt már igazán óvatosan közlekedtek, a defekt elkerülése volt az elsődleges.
Balogh Jani: "Szerencsénk volt ezen a versenyen! Kaphattunk volna defektet, Vigántpetenden pedig el is eshettünk volna, de valahogy csak sikerült visszajönni az útra. Az egyik balos kanyarban kipucoltuk az árkot, a tölgyfából hoztunk pár levelet" szedtem Daninak virágot, persze ismét az ő oldalán! ïŠ"
Tudták, hogy nem lesz egy könnyű menet ez a murvás futam, de nagyon fontos volt, hogy pontszerzéssel és jó helyen végezzenek. A szerencse is melléjük állt, és abszolút pozitívak az első tapasztalatok az R4-essel murván, de tudják, van még mit fejlődni.
Balogh Jani: "Jó volt, de nagyon elfáradtunk! Ismét egy nagyon jól összerakott Veszprém Rallye-n vehettünk részt, jó volt újra murván versenyezni, és maximálisan elégedettek vagyunk, amit akartunk azt teljesítettük ezen a futamon. Csak jót tudok mondani, a csapat is maximálisan teljesített, a kocsival is minden rendben volt és mi is jól teljesítettünk, most már a több év munkája hozza a gyümölcsét!"
Újra egy hosszabb szünet következik, hiszen csak szeptember elején kerül sor a Kassa Rallye-ra, ami már aszfaltos pályákon zajlik majd. A tesztelés nem maradhat el a következő futam előtt sem, szeretnének még kipróbálni pár ötletet, hogy tényleg ütőképesek lehessenek. A bajnokság idén jól kezdődött számukra, szeretnék ezt a szériát életben tartani és minél értékesebb helyezéseket elérni a többi futamon is.
Veszprém Rallye 2013 - Végeredmény
1. Bokta Dávid - Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4)
2. Herczig Norbert - Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000)
3. Balogh János - Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer Evo IX R4)
4. Ollé Sándor - Czakó-Budai Annamária (Ford Fiesta S2000)
5. Rongits Attila - Hannus László (Mitsubishi Lancer Evo IX RS)
6. Bútor Róbert - Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000)
Jó kezdés, jó folytatás
https://formula.hu/rali-1/2013/07/17/jo-kezdes-jo-folytatas 2013-07-17 10:00:00 2013-07-17 10:00:00
Félidőhöz érkezetünk, már a harmadik bajnoki futamát teljesítette a Balogh-Holczer páros, és a maximális felkészülés eredményeképp a murván is remekeltek, az Országos Rallye Bajnokság értékelésében a harmadik helyen zárták a Veszprém Rallye-t.