A versenyt megelőző héten kerítettek sort a tesztelésre, ahol szinte egész nap, megállás nélkül autóztak, hogy megszerezzék azokat az információkat, amellyel már odaállhatnak a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Veszprém Rallye rajtjába.
Balogh Jani: "Amennyire fel lehet készülni, és amennyire konkrét elképzeléssel oda lehet állni ehhez a murvaversenyhez, azzal mi most - a saját tudásunkhoz mérten - készen vagyunk! Van ötletünk az első napra, a második napra és a változó körülményre vonatkozóan, ha pedig esni fog az eső, akkor improvizálnunk kell."
A teszt arról szólt, hogy a versenyzőpáros kellő mértékben megismerkedjen az R4-es futómű viselkedésével a murvás talajon is, hiszen ilyen jellegű tapasztalatokat eddig csupán aszfalton szereztek, ahol merőben másként viselkedett az R4-es szettel a kocsi, mint amit előző évben tapasztaltak. A kérdés az volt, hogy ez most mennyire fog jelentkezni a murván.
Balogh Jani: "Igyekeztem minél többet előkészülni erre a tesztre, hiszen több napon át foglalkoztam azzal, hogy különböző felvételeket elemeztem, adatokat gyűjtöttem arra vonatkozóan, hogy mi változhat és így egy konkrét elképzelésből indultunk ki. Sikerült eljutni egy optimumhoz, hasznos volt ez a megmozdulás!"
Nem csupán a futóművel kapcsolatos dolog volt egy nagy kérdés, amire a teszten a választ keresték, de a hajtással is foglalkozniuk kellett, hiszen tavaly Veszprémben bizonyos körülmények között jó volt, bizonyos körülmények között nem. Most sikerült több hajtásprogramot is kipróbálni, és talonba tenni azokat a dolgokat, amiket majd a verseny során szeretnének előhúzni és kamatoztatni.
Balogh Jani: "A futómű és hajtás beállításain túl különféle gumiabroncsokat is próbálgattunk, a pálya állagához és minőségéhez igazodva, optimális esetre, nem optimális esetre" Tartalmas volt a teszt, jól el is fáradtunk Danival, nagyon sok dologra kellett figyelni!"
Nem lesz egy könnyű menet a Veszprém Rallye, ami ugyan az egyetlen murvás futama a bajnokságnak, mégis nagy csatát és kihívást ígér az egész mezőny számára. Az első nap bizonyára egy érdekes mérce lesz, a második nap pedig egy igazi, kőkemény murvaversenyt ígér, ahol az autónak és a versenyzőpárosnak egyaránt a topon kell lenni. Balogh Jani: "Ha most kívánhatnék az biztos úgy kezdődnek, hogy legyen szerencsénk, mert ez nagyon sokat számít! Szeretném, ha tudnánk élni a lehetőségekkel és a teszten végzett munkát tudnánk kamatoztatni, értékes előnyre, másodpercekre tudnánk váltani. Szerintem az első perctől gyorsan kell menni, ami egy Veszprém Rallye-nál meg is pecsételheti az ember sorsát. Igazi jó csata ígérkezik, bízom benne, hogy ott tudunk majd kardozni az elejével! J"