"Az első napon az első három gyorsaságin nagyon gyengén mentünk, meglátszott a teljesítményünkön, hogy hat hónapot kihagytunk. Rosszul választottuk meg a féktávokat, a kanyarsebességet, jószerivel minden kanyar mögé benéztünk" - kezdte gyorsértékelését Érdi Tibor. "A második kör előtt végigbeszéltük Attilával, hogy mi az, amin javítanunk kellene. A navigátorom tanácsai sokat segítettek, elkezdtünk gyorsulni, a nap végére már elégedettek voltunk a tempónkkal. Az is egyértelművé vált ugyanakkor, hogy azokhoz a versenyzőkhöz, akik végignyomják az egész szezont, nem fogunk tudni közel férkőzni."
Ennek ellenére a magyar páros az első napot kategóriájában az ötödik helyen zárta, 36 másodpercre lemaradva a negyedik helyezettől. Érdi Tibor szerint látszott, hogy önerőből nem juthatnak fel a dobogóra, pedig az autóra nem lehetett panaszuk, a csapat másik versenyzője például az első napot követően a harmadik helyen állt.
A második nap nem indult jól, Érdiéknek az első gyorsaságin nem hogy közelíteni nem sikerült a negyedik helyezett pároshoz, hanem az óvatos kezdés miatt még nőtt is a távolság. "A kör közepén javultunk ugyan, de alig 5 másodpercet sikerült csak faragnunk a hátrányunkból. Az első kör utolsó pályáján - ami egyébként a kedvencem volt - sajnos, utolértünk egy előttünk haladó, műszaki hibával küszködő párost, emiatt öt kilométert kellett a porukban autóznunk. Ezzel nagyjából egy perccel mentünk lassabb időt annál, mint amire képesek lettünk volna. Ez megpecsételte a sorsunkat, elúszni látszott a vágyott negyedik hely" - fogalmazott a pilóta.
A magyar páros az utolsó körnek úgy ment neki, hogy már se feljebb, se lejjebb nem kerülhetnek, ezért igazi örömautózásra készültek. A nyugodt tempó végül mégis "aranyat ért", mivel az előttük haladó olasz páros az utolsó gyorsaságin feladta a versenyt, így aztán a fiúknak sikerült kategóriájuk negyedik helyén behozniuk a vasat.
"Nagyon büszkék vagyunk: amióta vb-futamokon indulunk, most értük el a legjobb eredményünket. összességében nagyon nehéz versenyt abszolváltunk, napi 150 kilométer gyorsaságit kellett teljesítenünk. Elégedettek vagyunk azzal is, hogy ezúttal hibamentesen versenyeztünk, egy karcolást sem ejtettünk az egyébként kiválóan muzsikáló Subarun. Bár szerettünk volna előrébb lépni, ám erre nem volt reális esélyünk. A dobogóra olyan párosok állhattak fel, akik eddig az összes vb-futamon részt vettek.
Boldogok vagyunk, köszönjük!