Lassan befejeződik az akklimatizálódás. Egy olyan hegycsúcs, mint a Pikes Peak, a maga 4301 méteres magasságával, nem szelídül meg egy csapásra. A pilótáknak és gépeiknek fokozatosan kell behatolniuk a hegyek-völgyek közé, ebbe a számtalan csapdát rejtő tájba. A szervezők által javasolt tesztvezetések mellesleg lehetővé teszik a versenyzők számára, hogy szakaszonként ismerjék meg az útvonalat, lévén, hogy mindegyik szakasznak megvan a maga jellegzetessége: "A lenti szakasz, az egymást követő kanyarok sokaságával, inkább technikai jellegű - jegyzi meg Sébastien Loeb. - A második rész pedig jobbára gyorsító szakaszokból és hajtűkanyarokból áll. Szerintem ez a legnehezebb rész. A szakadékok pedig... hatalmasak! Ott nem lehet hibázni. Az utolsó kilométereken pedig nagyon hepehupás az út. Rendbe hozták ugyan, de még így is számos veszélyt tartogat. Hol balról, hol jobbról kell kerülgetni a buckákat".
A múlt hétvégi hangolódást követő második tesztfázis révén a Peugeot Sport meggyőződhetett arról, hogy jó úton halad a 208 T16 Pikes Peak beállításait illetően: "Most már minden a helyére került: a pályát úgy ismerem, mint a tenyeremet, és az autó beállításai is kielégítőek. Felesleges lett volna túl sokat menni, úgyhogy most kevesebbet vezettem, mint a múlt héten. Tényleg úgy érzem, hogy készek vagyunk, úgyhogy izgatottan várom a versenyt!" - fűzi hozzá Sébastien.
Pénteken a Peugeot Sport csapatának módjában állt más versenyzőkhöz csatlakozva részt venni két teljes tesztkörben, és immár a mintegy 20 kilométeres pályán megmérettetni magukat! "Azzal, hogy végigmentem az egész útvonalon, megbizonyosodtam róla, hogy az első szakasz elsősorban fizikai küzdelmet jelent - árulja el Sébastien. - Ehhez a két felfutáshoz mindenesetre vittem magammal egy oxigénpalackot, amelyet bizonyára a versenyen is használni fogok. Azért az autónak is van "fizikuma", és jobb úgy nekimenni az utolsó kilométereknek, hogy az ember tud rendesen lélegezni".
Úgy tűnik, mintha a 208 T16 Pikes Peak is tele tüdővel lélegezne. "Úgy gondolom, hogy ez a motor sokkal kevesebbet veszít a teljesítményéből a magasság miatt, mint a többi - mondja örömmel Jean-Christophe Pallier, az autó fejlesztési projektjét vezető főmérnök - Nagyszerű lehetőség volt, hogy kétszer is végigmehettünk a pályán: ennek köszönhetően véglegesítettük több döntésünket. A tesztelés eredményét nagyon pozitívnak találjuk. Mind megbízhatóságban, mind teljesítményben ott helyezkedünk el, ahol gondoltuk. Finomítottuk a beállításokat, melyekhez a döntő hét előtt már hozzá se kell nyúlnunk ».
A megmérettetésre június 30-án kerül sor, a verseny viszont hivatalosan már április 24-én elkezdődött. A nagy napig még pár dolog hátravan: amíg a 208 T16 Pikes Peak technikai felügyelők előtt tárja fel belső titkait, addig Sébastien Loebre csak egy kis formaság vár: a rookie-k (újoncok) eligazítása, ami minden kezdő számára kötelező... Még akkor is, ha az illető éppenséggel kilencszeres világbajnok!