Amikor a váltás okairól kérdeztük, Bútor nehezen találta a szavakat, méghozzá azért, mert eddigi navigátorát, Tóth Imrét szakmailag és emberileg is nagyon nagyra tartja. Jó néhány nagy kalandon vannak túl ők ketten, együtt versenyeztek a világbajnoki futamokon és az IRC-sorozatban is.
"Imre profizmusa nélkül nem tudtam volna végigcsinálni a nemzetközi versenyeket. Rengeteget segített nekem, és tavaly is jól működtünk együtt. Most is rendben volt minden, de valami mégsem az igazi. Tudni kell, hogy számára csak egy eredmény létezik: a győzelem. Normál körülmények között számomra is, csakhogy ennek az idén nemigen van realitása, hiszen visszatértek a WRC-k. Imi ezt nehezebben viseli, s ebből adódóan olyan hatást gyakorol rám, ami miatt görcsös vagyok és a valós tudásom alatt teljesítek" - nyilatkozta Bútor Róbert, aki szinte azonnal hozzátette, bízik benne, hogy Tóth Imre a csapatban marad, hiszen a profizmusát továbbra is tudnák kamatoztatni. Ãm a rutinos navigátornak időre van szüksége, egyelőre nem döntött.
"Az egyik szemem sír, mert nem érzem jól magam ettől a döntéstől. Olyan szakembertől válok meg, aki mindig csak segített, de úgy érzem, nem tudok így tovább versenyezni, váltanom kell. Még mielőtt bárki elkezdene találgatni, a döntésemnek semmi köze sincs a miskolci eséshez. Imi mindent időben mondott be, én fordultam tíz centivel kijjebb, mint kellett volna, ezért csúsztunk meg a murván és csapódtunk a korlátnak. Kielemeztem a felvételeket, és egyrészt biztosan fáradt is voltam, másrészt a lámpa nem adta azt a fényt, amit kellett volna - nem láttam a murvakihordást" - vallotta be Bútor.
Amikor döntött a váltásról, Tagai Róbert volt az egyetlen alternatíva, akit szakmailag és emberileg is el tudott képzelni maga mellett, így Bútor őt kérte meg, hogy üljön be a jobb egybe. A válaszra nyilván nem kellett sokat várni, hiszen Tagai egyrészt ismeri az autót, másrészt most éppen nem versenyez senkivel sem, harmadrészt pedig Bútor neve garanciát jelent a színvonalra, a gyorsaságra.