A másik két konkurens banda, a Citroen és az M-Sport homologizációja lejár ennek az évnek a végén, így 2014-ben már náluk is az új autó fejlesztésére kerül a legnagyobb hangsúly. Ha az M-Sportot nézzük, akkor egy új autó előállítása akár 3 millió angol font is lehet, így Wilson csapatának szereplése akár meg is kérdőjelezhetne a jövőre nézve.
Ezt szem előtt tartva a VW a FIA-hoz fordult annak reményében, hogy a jelenlegi specifikációs autókkal folytathatják a kilométereket -még akkor is, ha ez esetleg rossz eredményeket is hozhat a Polo WRC versenyzőinek. Jost Capito, a csapat főnöke a következőket mondta el: "Egy ideje már beszélünk arról, mi lenne a legjobb számunkra, és a bajnokság számára is. Egyelőre úgy látjuk, hogy a jelenlegi fejlesztésű autóval fogjuk teljesíteni a hátralévő futamokat."
Debütálóként egyáltalán nem ért el rossz eredményt a VW csapata, hiszen hat rajthoz állásból négyet győztesként zártak -így az első szezonban jobbat nem is kívánhatnának. "Ugyan már dolgoztunk az új autón, de 2015-ig biztosan nem küldjük ki a pályákra. Az igazság az, hogy már most túlteljesítettük magunkat, így a fair-playt szem előtt tartva ez lenne a jelenlegi döntésünk, hogy nem hozunk be új fejlesztést a vb-re."
Malcolm Wilson, az M-Sport első embere is értesült konkurenciájuk gesztusáról: "Igazán hálásak lehetünk ezért a meglátásért. Úgy gondoljuk, hogy milliók ráköltése nélkül is versenyképesek lehetnénk a következő szezonban. Bevallom őszintén, a homologizációnk egyébként is kérdőjeles lett volna enélkül a lépés nélkül, hiszen ha a Ford nem jött volna vissza, akkor az M-Sport nem bírta volna ki egyedül. Minden tiszteletünk a Volkswagené a tekintetben, hogy szinte a legjobb versenyzőket csábították magukhoz. Ennek ellenére bízom benne, hogy pár futam múlva meg tudjuk szorongatni őket - akár mi, akár Yves Matton Citroenes fiai."