Az R5-ös Fiesta bemutatkozása, csak félig tekinthető hivatalosnak, mivel az autó homologizációjára csak július 1.-je után kerülhet sor, ezért a fiatal belga pilóta így csak versenyen kívül, a mezőny előtti utolsó autóként teljesítheti az EB futam gyorsasági szakaszait.
Az R5-ös versenygép természetesen már a ráncfelvarráson átesett utcai modell alapjaira épült, így a WRC, az RRC és az S2000-es változathoz képest az új frontrész teszi egyedivé az új szabályok szerint épített gépet. Talán ennek is köszönhetően az M-Sport az autó öltöztetésével is új irányba indult az szürke szín mellett a piros dominál a gyári dekorban.
Miközben a fejlesztő csapat egyik fele az Ypres Rallyra készül, a háttérben is tovább folytatódnak a munkálatok, az egyre szaporodó ügyféligények kielégítésének érdekében a lakatosok már végeztek az első 6 ügyfélautó karosszériájával a csapat főhadiszállásán.