A kétezres szívómotoroknak már hosszú ideje meg vannak számlálva a napjai, már ha csak a praktikus okokat is nézzük: alig van ma már autógyártó, aki 2 literes szívómotorral rendelkezik. Viszont az 1,6-os turbómotor igencsak piacképes, és ugye a gyártóknak is érdekük, hogy párhuzamot állíthassanak az utcai autóik és a raliautóik közé.
Ennek megfelelően és persze mert a szabály ezt már jó ideje megengedi, az utóbbi S2000-esek mind feltöltősek. Nem utolsósorban a Citroen DS3 RRC megmutatta, hogy ez a fajta hajtáslánc bizony többre hivatott, mint a régi, klasszikus S2000, de vehetnénk akár a Ford és a MINI példáját is. És most úgy néz ki, hogy a Skodánál is belátták, hogy nem tudják tartani a lépést a fiatalabbakkal. Ãgy aztán a csehek is elköszönnek a szívómotortól és újítanak.
Már az első teszten is túl van az autó, a főhadiszállástól, Mlada-Boleslavtól nem messze Milovice mellett került sor a próbára. Külsőleg a gépháztetőn látszik a változás, ezt leszámítva a megszokott S2000-es küllemmel találkozhatunk. A hivatalos állásfoglalás még nem történt meg a dologgal kapcsolatban, így nem lehetünk biztosak benne, hogy valóban építenek-e RRC-t (Regional Rally Car) a csehek, és ha igen mikorra várható ennek a homologizációja, bevetése. Viszont mindenképpen logikus lenne ez a lépés, ezzel át lehetne hidalni az R5-ös érkezéséig hátralevő időt, mivel az csak a széria Fabia 2015-ös generációváltása után fog debütálni.