A kezdeményezést egyébként a FIA ülésén hagyták jóvá, mely május végén volt Párizsban. Céljuk a kvalifikáció bevezetésével elsősorban az volt, hogy új dimenzióba helyezzék az idei év elejétől megújult köntösbe öltözött sorozatot. A versenyzők számára nagy tétje lesz, hiszen a verseny előtti kilométereken fog eldőlni, ki rajtolhat majd az élről a futam első gyorsasági szakaszán.
A tavalyi évben a lengyel fordulón már volt szerencséjük a versenyzőknek a bemelegítésre, így az Ypres ralin már nem számít újnak ez a felállás. Ha mégis elsőnek akarjuk venni, akkor mondhatjuk, hogy aszfalton futó versenyen először lesz kvalifikációra lehetőség a sorozatban.
A Geko Ypres rali szervezője, Alain Penasse a következőket mondta el: "Nagy meglepetés volt számunkra, hogy a FIA bizottsága emellett döntött. Már tavaly is büszkélkedhettünk szép nézőszámmal, ugyanis egy 4 kilométeres részen közel 5000 nézővel számolhattunk. Ez a kvalifikáció izgalmasabbá teheti a versenyt, és így akár még több nézőt csábíthatunk ki a pálya szélére."
Magán a futamon a FIA és ERC prioritással rendelkező versenyzők este 7 órától a shakedownon kezdhetik meg a kilométereket, majd azt követően 8 óra magasságában érkezhetnek újból a rajthoz, ahol már a kvalifikáció fog zajlani. Lényege az egésznek, hogy aki a legjobban teljesíti az esti részt, az választhat elsőként, mely pozícióból szeretne elrajtolni másnap reggel.