A verseny utáni technikai ellenőrzésre lettek szólítva a JWRC mezőny 105-ös (Suárez José António) és 100-as (Pärn Sander) rajtszámú autói. A vizsgálat megállapította, hogy a fent nevezett Ford Fiesta R2-k motorján nem a homologizációnak megfelelő leömlő volt található. Luca Gibello technikai ellenőr jelentése után a további 4, a versenyt befejezett Fiestát (rajtszám: 102, 103, 107, 108) is vizsgálat alá vonták. Ezekben az autókban is ugyanaz az alkatrész volt beépítve. Az autókat az M-Sport építette és üzemelteti. A csapat és a fent nevezettek képviselője, Maciej Woda beismerte a csapat hibáját és elmondta, hogy az egyetlen lehetséges magyarázat az lehet, hogy egy új szállítmányból valóak az alkatrészek. Az M-Sport a minőség ellenőrzés folyamatát a beszállítóval végezteti, így teljes mértékben a beszállítóra hárítja a felelősséget.
Az ügyben a lehető legésszerűbb döntést hozta az FIA. A hat Fiesta R2 a JWRC-s értékelést kivéve minden értékelésből kizárásra került, így mivel az autók teljesen egyformák voltak a JWRC-s eredményeket megtarthatták a versenyzők, így pontokat is szerezhettek, és a szakaszeredmények sem kerültek változtatásra. Természetesen az M-Sportot is felszólította a technikai bizottság, hogy tegyen lépéseket a hiba jövőbeni kiküszöbölésére.
Az ügy érdekes, és felettébb kínos az M-Sportnak, hiszen leginkább az ügyfelekből élnek, akik nyilván nem csak ütőképes, hanem szabályos technikát is elvárnak.