A versenyzők jelentős része már szombaton megérkezett Fehérvárcsurgóra, hogy a község utcáiban kijelölt szerviz pontokon tábort verjen, majd a technikai és adminisztratív átvétel után a pálya bejárására is megfelelő figyelmet fordítson.
A vasárnap érkezők is lehetőséget kaptak a forgatókönyv szerinti programok elintézésére, majd irány a pálya, ahol nemvárt izgalmak elé nézett a 79 autóból és két előfutóból álló mezőny.
A hétköznapok során közútként használt Fehérvárcsurgó és Kincsesbánya közötti útszakasz kanyarokban és út egyenetlenségekben bővelkedik, ezért a navigátorok jegyzetelhettek, hogy minden pontosan felkerüljön a papírra.
Az eligazítás után 9-kor a Safety Car-t követően az első autó is elindult Fehérvárcsurgóról, hogy az 5 és fél km megtétele után Kincsesbányán célba érjen. Miután valamennyi versenyzőpáros megtette az előírt távot, visszafelé ismét teljesíteni kellett a szakaszt. Bár ugyanaz az út, mégis számos újdonsággal kellett szembe néznie a pilótáknak. A lassítókat és a kanyarokat is másként kellett megközelíteni, változott a féktáv és a tájékozódási pontok is.
Ami maradt végig - a délutáni órákig, az a nézők kitartó érdeklődése. Nagyon sokan szurkoltak a pálya szélén, egészen az utolsó körig, mert a két település közötti szakasz háromszor oda és háromszor vissza is teljesítette a mezőny.
A Maximum kupa abszolút első helyezett páros Fodor Márton és Leimeiszter István lett egy Mitsubishi EVO 6-al. A pilóta és navigátora jól érezte magát a versenyen, Fodor Krisztián szerint nagyon jó volt a pálya, a lassítók ideálisak voltak, ugyan a szervizpark egy kicsit szűkre sikerült,de szerencsére csak minimális műszaki gondjuk akadt, így nem kellett sokat szerelni.
Sikerült egy nagyon jó eredményt hozni - mondta. A népes mezőny miatt igazi küzdelmek alakultak ki a másodpercekért, amit nagyon élveztek, továbbá örültek annak is, hogy olyan sok néző látogatott ki a versenyre.
A Céltrans Rally Sprint Bajnokság 2012-es bajnoka, Huszár Roland a pálya felírásánál úgy vélte, hogy az út minősége őket is próbára teszi majd, de az első körben jó tempóban tudott autózni. Szerencsésen alakult a helyzetük, mert a második kör végén becsúsztak az árokban, ahonnan anézők tolták ki őket. Eltörött a BMW jobb első lengőkarja, de 200 méter volt hátra csupán a célig, így a csapat azonnal orvosolni tudta a helyzetet, így "Papesz" és új navigátora Töreki Bálint folytatni tudták a versenyt.
Bognár Gábor az Arrabona Rally Club elnöke az eredményhirdetésen köszönetét fejezte ki a két település lakóinak, türelmükért és vendégszeretetükért.
A Céltrans Rally Sprint Bajnokság következő futama a Horváth Boci Emlékverseny lesz a Rábaringen.