Az Ypres ralitól kezdve azonban már érezhető megszorításokat jelentettek be a sorozat emberei - egy eseményen mindössze 20 gumit használhatnak fel a csapatok. Ebbe a 20-ba egyébként nem tartozik bele az a 4, melyet például a kvalifikációs szakaszon használhatnak fel.
Emellett a darabszám korlátozás mellett most már azt is be szeretnék szüntetni, hogy kézzel ne lehessen bevagdosni a gumit.
Francois Ribeiro, a Rally EB és az Eurosport Events első embere szerint ezt elsősorban a költséghatékonyság miatt vezetik be. "A gumiabroncsokra vonatkozó dolgok kevésbé voltak eddig szabályozva, így egyes csapatok nagyon sokat költöttek rá. Szeretnénk elérni egyfajta gumi gyártók közötti versengést is, ám első körben mindenképp a költségek csökkentésére kell odafigyelnünk. Ha belegondolunk, hogy egy-egy szervízben egy autó kapott 5-6 új abroncsot, már drasztikus árakkal számolhatunk. Ezzel az új szabállyal így a gyárak is meg lesznek szorulva, hogy minél strapabíróbb termékeket dobjanak a piacra."
Ez a szabály a 2013-as év hátralévő részében már élni fog, azonban, hogy 2014-re marad-e ez a felállás, még kérdéses.