A koreai márka eddig elsősorban az autó megépítésével volt elfoglalva, hisz az 1,6 literes turbómotorból és a széria i20-as karosszériából kiindulva kellett a szabályoknak megfelelő, de villámgyors autót összerakniuk. A feladat nem egyszerű, de úgy néz ki, mostanra eljutottak addig, hogy nyilvánosan is meg merik mutatni a végeredményt. Ãgy most már lezárt közúton próbálgatták a gépet, és nem csak a németországi fejlesztőközpont szupertitkos tesztpályáján. Egyelőre az autó finomítása, a megfelelő beállítások megkeresése és a különböző komponensek hibáinak feltárása a cél - ezzel telt az az 550 kilométer, amelyet három nap alatt megtettek a prototípussal. Ennek azonban még a sokszorosára lesz szükség, míg jövőre rajthoz állhatnak a szezonnyitó Monte Carlo ralin, hisz az összes, a bajnokság futamain előforduló talajtípusra be kell lőni a gépet.
A Hyundai így egész évben intenzíven dolgozik majd, hogy 2014-re versenyképessé váljon az autó - egyebek közt néhány éles futamon is részt vesznek majd a szezon második felében, hogy az is kiderüljön, hol tartanak épp a konkurenciával szemben.