DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Rali

Vizin: Korzika a legszebb és a legnehezebb verseny

A pályabejárás megerősítette Vizin László és Zsiros Gábor elképzelését arról, hogy a Korzika Rali pályafutásuk egyik legnehezebb versenye lesz. Laci bácsi érdekes módon nem a kanyarok számát, hanem a pályák változatosságát és a helyenként nagyon szűk utakat emelte ki, viszont azt is hozzátette, hogy Korzika a legszebb hely, ahol eddig raliversenyen járt.

A hivatalos program ma (csütörtök) este kezdődik a rajtceremóniával, holnap pedig egy igen hosszú versenynap vár a résztvevőkre.

Vizin László: - öt napja vagyok Korzikán, a múlt hét végén sikerült egy kicsit körülnéznünk, mielőtt a pályabejárást elkezdtük volna. Ez a legszebb sziget, ahol valaha is jártam. A tengerparton lakunk, szinte strandidő van, de felettünk a hegycsúcsok még havasak.

A pályák fantasztikusak. Már most látszik, hogy ez lesz a legnehezebb aszfaltverseny, amin indultunk. Nagyon változatos az utak minősége. Elrajtolsz egy jó minőségű, viszonylag széles úton, aztán rámész egy két méter keskeny szakaszra, ahol több, nagyon régi kőhíd van, szerintem két méter húsznál nem szélesebbek.

Van olyan gyorsasági, ami a tengerparton zajlik, annak az egyik oldalán sziklafal van, a másikon 150 méter mély szakadék és a tenger. A korlát inkább csak jelképes, az nem fogja meg az autót, viszont a futóművet könnyen ki lehet rajta ütni. Szerintem egyébként nincs több kanyar, mint a Kanári-szigeteken volt, inkább csak a szűk út miatt tűnik soknak. Tempós részek is előfordulnak, ahol akár kétszázzal is lehet menni.



Találkoztunk Andreas Aignerrel, aki hasonló Subaruval versenyez, mint mi. Ő mesélte, hogy négyszer indult már a Korzika Ralin. Az első alkalommal nekiment az első korlátnak, de negyedszerre már sikerült (kategóriát) nyernie.

Ma este lesz a rajtceremónia, holnap pedig jó hosszú versenynappal kezdünk. Reggel hétkor indulunk és úgy számolom, hogy éjfél felé végzünk.

Nagyon nehéz lesz a verseny, az eddigi IRC/Eb-futamaim közül talán erre a leginkább igaz, hogy túlélő verseny, viszont annyira erős, rangos a mezőny, hogy nagyon óvatoskodni sem szabad, mert akkor azonnal elvernek. Eredményre nem tippelek, ha célba érünk, akkor az már fél siker lesz a számunkra.

A Korzika Rali programja:

május 17. péntek

GY1 Le Fangu-ND de la Serra (27,53 km) 8:23

GY2 Erbajolo-Pont d Altiani 1 (24,57 km) 11:06

GY3 Barchetta-La Porta 1 (23,24 km) 14:18

GY4 Taverna-Pont de Castirla (15,28 km) 15:21

GY5 Barchetta-La Porta 2 (23,24 km) 18:01

GY6 Erbajolo-Pont d Altiani 2 (24,57 km) 20:06

május 18. szombat

GY7 Carbuccia-Tavera 1 (16,89 km) 10:48

GY8 Sarrola-Liamone 1 (26,70 km) 12:06

GY9 Marato-Acqua Doria (22,47 km) 13:37

GY10 Carbuccia-Tavera 2 (16,89 km) 16:40

GY11 Sarrola-Liamone 2 (26,70 km) 18:06

Szériaautó-kupa mezőnye:

16 Bonnefis-Fournier, Renault Mégane RS

17 Aigner-Heigl, Subaru Impreza STI R4

18 Consani-Gorczyca, Renault Mégane RS

28 Lionis-Murat, Mitsubishi Lancer R4

29 Sanchez-Scelo, Mitsubishi Lancer Evo X R4

30 Tempestini-Pulpea, Subaru Impreza

31 Ayme-Ayme, Mitsubishi Lancer R4

32 Vizin-Zsiros, Subaru Impreza STI R4

33 Maresca-Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

34 Quilici-Gorguilo, Renault Mégane RS

35 Moreau-Baron, Renault Mégane RS

Szériaautó-kupa állása (versenyzők):

1. Orsák 42, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38" 17. Vizin 16

Szériaautó-kupa állása (navigátorok):

1. Smeidler 42, 2. Heigel 39, 3. Welsersheimb 38" 9. Zsiros 25

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: