Miután szép lassan minden bőrt lehúzott a MINI-ről a Prodrive, a Contryman WRC és az S2000-es változata után rallycross-ra is építettek autót, újabb területet igyekszi felügyelete alá vonni Dave Richards csapata, immár a világ leghosszabb autóversenyén, a Dakaron is szeretnének a babérokra törni.
A bökkenő csak az, hogy itt már nem rúgnak labdába a MINI-vel, mivel a német X-Raid csapat már jócskán beelőzte őket sőt, az elmúlt két évben Stephane Peterhanselnek köszönhetően egyeduralkodóvá váltak az élen. A csapat így teljesen más úton próbál megindulni, Jean-Louis Schlesser, Robby Gordon és Nasser Al Attiyah után ők is egy egyedi építésű buggyval próbálnának szerencsét, de amennyiben sikerül gyártói támogatást találni, akkor egy összkerekes versenyautó is megszülethet. Az ötlet nem most pattant ki a csapat fejéből, a Prodrive egyik munkatársa januárban a helyszínen követte figyelemmel a versenyt, ezek tapasztalataiból kiindulva indulhat útnak az autó fejlesztése.
"Nagyon sok kutatómunkával végeztünk már a terepralis projekttel kapcsolatban és komolyan érdekel minket egy ilyen versenyautó kifejlesztése." - mondta Richard Taylor. "Még a szeretnénk tárgyalni a gyártókkal is mielőtt eldöntjük, milyen irányban indulunk, autót vagy buggyt építünk. Semmiképp sem szeretnénk elkapkodni a dolgokat ezért nem jövőre, hanem csak 2015-re tervezzük a bemutatkozást."
A Prodrive-nak ugyan nem sok tapasztalata van a terepraliban, de néhány munkatársuk megfordult már a Dakaron korábban és Taylor szerint arról sem szabad elfeledkezni, hogy 27 évvel ezelőtt a Közel-Keleten is a sivatagban kezdtek el dolgozni a rali projekten."