DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Rali

Sajtós-Diósi: Kiálltunk!

Egy szerviz probléma miatt adta fel az ózdi versenyt a Sajtós, Diósi páros. A srácok a kategória második helyről, öt tizedes hátránnyal álltak ki, mert a szervizesek a gyakorlatlanság miatt egy nagy hibát vétettek.

Sajtós Dénes: - A pénteki napot tesztelésre szerettük volna szánni, de sajnos több hátráltató tényező megakadályozott ebben minket. Az első helyszínen nem tudtunk tesztelni, a második pedig nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Itt történt egy apróbb baki, lecsúsztunk az útról, de szerencsére az autó nem sérült meg. Amikor újra mentünk volna a rendező félbe szakította a tesztet. Sajnos a pénteki napon nem sikerült beállítani az autót, ezért szombaton is mentünk egy keveset az autóval, és ott elő is jött egy probléma. Féltengelyt kellett cserélnünk, mert a belső csukló megszorult.

- Az autózás a szombati prológgal kezdődött, ahol mi szokásunkhoz híven a nézők szórakoztatását tartottuk előnyben. A prológ után elmentünk megnézni az ORB éjszakai versenyét, és minimális alvás után neki indultunk a Királdi körgyorsnak, ami elsőre nem is volt rossz, hiszen a kategória második idejét sikerült megcsípnünk. Hozzá kell, tegyem, mi intermedia gumikon mentünk, ami lényegesen jobban csúszkált a száraz részeken. Az első szakasz előtt azt a tájékoztatást kaptuk, hogy szakad az eső a pályán. Amikor mi odaértünk már csak foltokban volt vizes. Nem erőltettük meg magunkat, hiszen még mindig nagyon kevés kilométert mentünk az autóval. A második gyorsasági már picivel jobban sikerült, ott is a kategória második hely jött össze, de egy másodpercen belüli idővel. Ez a pálya már teljesen száraz volt.



- Ekkor jött a szerviz, ahol érdekes fordulat történt. A szervo csövünk el volt repedve, és szivárgott belőle az olaj, és a probléma simán orvosolható lett volna. Új szervizeseink vannak, akik maximálisan értenek a Hondához, csak nem versenykörülmények között, hiszen nincs elég gyakorlatuk. A csövet javítani próbálták, nem pedig cserélni, és amire kiderült, hogy még sem jó így, addigra elfogyott az idő, és úgy döntöttem, hogy nem folyatjuk így, és kiálltunk. Nem szerettem volna, ha elmegy a szervo, ahogyan azt sem, ha kigyullad az autó az olajszivárgás miatt. Pedig a második körre már nyitott slickkel mentünk volna ki, kíváncsiak lettünk volna, hogy mennyivel másabb lett volna minden.

- Miután összepakoltunk kimentünk versenyt nézni, és újabb érdekes dologgal kellett szembesülnünk. A rossz időjárási körülmények miatt nem engedték a Rali-Túra mezőnyt elrajtolni. Én versenyeztem már vizes úton slick gumikkal, ahogyan szerintem már sokan mások is. Mi versenyezni jöttünk Ózdra, nem pedig etapon menni. Aki nem tud parancsolni az autójának vízen, az menjen lassabban, vagy álljon ki a rajtnál. Ha a baleseteket vesszük alapul, akkor teszem fel a kérdést szárazon nincs baleset? Ha a rendező így dönt, akkor azt miért nem ajánlja fel, hogy visszaadja a nevezés 1/3-át? Az ilyen inkább ne is rendezzen versenyt. A másik dolog, a szakasz előtt a katasztrófa védelem sárga riasztást adott ki a térségre, amiről minket a pályán levőket senki nem tájékoztatott, pedig ez egy tömeg rendezvény, és kötelességük lett volna ez tenni. Továbbá miért csak a Rali-Túra a sebezhető, az ORB-t miért engedték el, akkor már nem volt riasztás? Lassan eljutunk arra a pontra, hogy nem kell erőltetni a hazai versenyzést...

- A folytatásban készülünk a Salgó Rallyra, amiről még mindig nem tudjuk, meg lesz e tartva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: