Ha a száraz tényeket nézzük, valóban így igaz. Az idei 2. futamot követően az eredményeinket a 2-es szám árnyékolja, vagy dicsőíti. Ez persze nézőpont kérdése. Szerintünk dicsőíti.
Mondom ezt azért is, mert a hétvégi teljesítményünkért olyan magyar, és külföldi szaktekintélyektől is kaptunk dicséretet, akik nem osztogatják csak úgy a dicséretet. Köszönjük!
Röviden összefoglalva a hétvége eseményeit:
Az első versenynapot nagyon vártuk, hiszen tudtuk, az éjszakai pályák sorsdöntőek lehetnek a verseny kimenetelét illetően. Ez be is bizonyosodott! A versenyzőpárosoknak 6 gyorsasági szakaszt kellett teljesíteniük este 20:00 órától pirkadatig, azaz hajnal 03:30-ig.
Az éjszakai pályákat nagyon élveztük. Nem volt rossz a minőségük, technikásak voltak, és szerencsére egy nagy vaddal sem találkoztunk. Igorral sokat készültünk az éjszakai autózásra, és azt kell, hogy mondjam, a felkészülés jól sikerült. Jó volt a tempónk, nem fáradtunk el, végig egyenletes teljesítményt tudtunk hozni, sőt az utolsó 2 szakaszt első időeredménnyel sikerült teljesítenünk.J.
Ezt már többször elmondtam, de újra csak ismételgetni tudom önmagam: ismét bebizonyosodott, hogy Igorral, a navigátorommal nagyon jól tudunk együtt dolgozni. Az egész éjszaka folyamán szenzációsan jó ütemben tudta visszaadni a közösen feldolgozott információnkat, ami nagyban hozzájárult az eredményességünkhöz.
Eddig is tiszteltem a navigátorokat, akiknek szerintem igen nehéz dolguk van, most azonban, egy ilyen fizikailag, és szellemileg is megterhelő éjszakai menet után, amikor nincs lehetőség a hibázásra, precízen végigdiktálni 6 szakaszt, minden elismerésem az övék!
Az 1. versenynap végén aztán reggel 05:30-kor kerültünk ágyba, mielőtt még jót mulattunk és felemlegettük ifjúságunkat, miközben elautóztunk a hajnalig mulatozó, jó kedvű ifjúság mellett.
A 2. napot tehát a 2. helyről kezdhettük meg, melyet az egész nap folyamán tartottunk is.
Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt az egész napot az orosz roulette-hez hasonlíthatnám. Egész nap az eget kémleltük, és próbáltunk okosak és egyben bátrak is lenni. 2 alkalommal volt lehetőségünk a gumiválasztásra, amiről azt gondolom, végül mind a kétszer jól sikerült.
Az reméltük, hogy az extrém időjárási körülmények a segítségünkre lesznek, és egy kicsit meg tudjuk csipkedni a WRC-t. Megpróbálkoztunk ledolgozni a 12 másodperc körüli hátrányunkat, de sajnos az utolsó előtti gyorsasági szakaszon 2 defektet is kaptunk, ami végül keresztülhúzta a számításainkat.
Sőt olyannyira, hogy a verseny vége számunkra kifejezetten izgalmasra sikeredett, ugyanis csak 1 db pótkerekünk volt, ezért az utolsó gyorsasági szakaszra kénytelenek voltunk 3 abronccsal + 1 felnivel rajthoz állni, és így versenyeznünk. Sikerült behoznunk az autót a célba!
A hétvége után összességében boldogok vagyunk, mert a statisztikai adatokra sikerült rácáfolnunk!
Ezek szerint ugyanis a WRC - Super 2000-es versenyautók időeredménybeli különbsége átlagosan km-ként 2,5 másodperc. Ehhez képest nekünk a Miskolc környéki pályákon kb. 0,4 km/sec időt sikerült autóznunk!
A szurkolást, és a sok dicséretet még egyszer köszönjük!
A SKODA Rally Team Hungaria csapata tehát ismét egy jó tapasztalattal mehet el a két hónapos pihenőjére, ami azonban számukra csak részben lesz pihenés, hiszen jó sportemberként egy másik sportágban is megmérettetik tudásukat. A csapat pilótájára, Herczig Norbertre ugyanis a Vivicita fél Maraton teljesítése után egy újabb felkészülés vár, hiszen június első hétvégéjén csapatvezetőjével, Kajcsa Zsolttal, és még 3 csapattársával együtt elindul az Ultra Balaton futóversenyen, ahol az 5 fős csapatok a Balaton körbe futásával, 24 óra alatt 212 km-es távot kell, hogy teljesítsenek..