Az ózdi futam ez évre kimarad, azonban a többi versenyen mindent meg fognak tenni a gyors és látványos autózásért.
ifj. Kanyik Antallal beszélgettünk múltról és jelenről:
Az autóból sokan csak annyit látnak, hogy elsőkerekes, bitangul füstöl. Látványosan keresztbe fordulsz vele mindenhol aminek meg is van az eredménye. Mesélnél pár szót az autóról?
- Az autó egy Fiat Grande Punto R3D
Egy 2009-es versenyautóról beszélünk, amit Torinóban az ABARTH-nál készítettek! Az erőforrás egy 1.9 JTD motor, ami padon mérve 205 lóerőre és 400 Nm fölötti nyomatékra képes. Az autó többi fő paramétere a 6 sebességes szekvenciális váltó, Brembo nagy fékek, Extrem-tech lengéscsillapítók. Az autó a 2012-es év végén megkapta az utolsó fejlesztéseket, amikkel a mai napig használom.
Milyen volt számotokra az egri futam, tetszettek a pályák?
- Régen volt már - a 2012-es év végi verseny - ahol utoljára ültem versenykörülmények között az autóban, így nagyon vártuk az egri futamot. Holt szezonban az autót csupasz kasztnira szedtük és az utolsó csavarig kicseréltünk benne minden alkatrészt, amit kellett!
Télen sokat autóztam hóban a Ladával és a tréning autóval, de azért az más feeling - hiányoztak a verseny körülmények.
Egyszer volt egy kis kalandunk, amikor a bükkszéki elág előtti jobb3-ban megúszott az autó. Nagyon ki volt járva és felúszott. Egyébként megpróbáltunk látványosan menni. Év első versenyének jó volt, de a második körre azért sokat javultunk, úgy kellett volna menni az elsőben is! :)
Ha jól tudom, volt egy kis gond a kategóriába sorolásotokkal...
-Igen! Röviden annyi történt, hogy nem vették figyelembe, hogy a diesel autónál nincs turbó szorzó! Ez egy FIA homológ gyári versenyautó, amivel akár a VB-n vagy az ERC-n is lehetne menni. Felsoroltak minket az összkerekes turbós autók közé.
A végére elégedetten távoztatok?
- Maximálisan elégedett voltam a rendezvénnyel, a pályákkal. Jó volt látni annyi embert a pályák szélén. Jó érzés volt annyira elöl menni a hármas rajtszámmal. Azért reggel a nyálkás út okozott némi meglepetést, de szerencsére nem fogott ki rajtunk. A verseny végére a pályák felszáradtak, gyorsulni is tudtunk és végre a nap is kisütött.
Mi a helyzet a közelgő ózdi futammal, miért nem tudtok rajthoz állni?
- Az egyik fő támogatóm most már 14. alkalommal rendezi meg május 11.-én a Selénia Rallyet, ami ezúttal Diósjenőn kerül lebonyolításra! Ãltalában 100 körüli induló szokott részt venni, többségében Alfa Romeoval és Fiattal. Erről azt kell tudni, hogy egy remek családi rendezvény, ahol a rally versenyekhez hasonlóan vannak szakaszok és különböző autós ügyességi feladatokat kell teljesíteni.
A programban például szerepelnek még kvíz kérdések, városnézés valamint a verseny végére elkészül az elmaradhatatlan gulyás leves vagy a marhapörkölt is!
Én itt fogok autóztatni!
Ózd helyett vigasztalódtál a nemrégiben hosszú kihagyás után újra megrendezett budapesti rakparti szlalom versenyen. Azért háromszor egy perc körüli bója kerülgetés nem olyan hosszú. Mennyire élvezted a városi csapatást?
Nagyon örültem, amikor megláttam a versenykiírást, hiszen 2004-ben már rajthoz álltam a rakparti szlalomon, amit akkor is nagyon élveztem. De anno ilyen rendezvényen kezdett el versenyezni Apukám is 1978-ban! Ãgy hát örömmel neveztem és elővettem a jó kis Ladát! A Szlalom Bajnokságban nagyon jó a mezőny. Szuper autókkal és ügyes pilótákkal vághattunk neki a belvárosi versenynek. Szerencsére az idő kegyes volt hozzánk és végre igazi tavaszi napsütésben autózhattunk, a jó hangulatot nagyban fokozta a kilátogató nézők sokasága.
Mind a három kört sikeresen teljesítettük, amelyekben barátaimat vittem a közönség szórakoztatására fektetve a hangsúlyt.
Köszönöm szépen a beszélgetést, reméljük ez a lendület a továbbiakban is kitart. További sikeres versenyzést kívánok.