"Az utolsó utáni pillanatig bíztam benne, hogy összeáll az anyagi háttér, és csúcskategóriás autóval indulhatok a hazai versenyen" - árulta Spitzmüller Csaba a Miskolc Rally hivatalos honlapján. "Sajnos ez ismét nem valósult meg, így a Mitsubishi EVO X-essel állok csatasorba a bajnokság második futamán. Ãgy utólag már Egerben is ezt kellett volna tennem, de a végletekig azon voltam, hogy olyan technika álljon a rendelkezésemre, amivel harcban lehetek az abszolút elsőségért. A pályafutásom végig arról szólt, hogy volt esélyem a győzelemre. Most nincs, mert a WRC-kel reálisan nem tudom fölvenni a versenyt. Ettől függetlenül nagyon várom a rajtot, mert utoljára egy esztendővel ezelőtt ültem versenyautóban. Akkor Kolozsváron ugyanezzel a technikával győzni tudtam, tehát jó emlékeket őrzök a legutóbbi futamomról. Szerencsére a betegségem már a múlté, így semmi akadálya, hogy ismét ott legyek a többiek között."
Spici mellett tehát már az autó kiléte is biztos, már csak egy navigátort kellene találni, hiszen tavalyi társa, Szőke Tamás idén a szintén miskolci bajnok, Kazár Miklósnak diktálja az itinert. "Néhány nappal ezelőtt sokesélyes volt ez a kérdés, mostanra két, maximum három jelöltre csökkent a lehetséges navigátorok száma. Ez is nehéz lesz, hogy közös gyakorlat nélkül, egymás életét rábízzuk a másikra az éj leple alatt. Nagyon remélem, hogy még a hét közepén erre is megnyugtató választ kapunk, és az utolsó pillanatra ugyan, de minden összeáll majd a rajtra."
A betegségéből visszatérő pilóta annak ellenére is bizakodó, hogy nem egy királykategóriás autóval indul, a Mitsusbishit már jól ismeri és ha az időjárás a szeszélyesebbik arcát mutatja, akkor képes lehet a meglepetésre, jó néhány évvel ezelőtt amikor szakadt az eső a Miskolc Rally első napján, a WRC-kel tűzdelt mezőnyben a második helyen zárt "Tavaly a romániai futamokon tényleg kiforrott az autó. Levetkőztük a betegségeit, folyamaton, lépésről-lépésre haladunk előre. Sajnos Aradon a betegségem megakadályozott abban, hogy összemérjem az erőmet a magyar élmezőnnyel. Ãgy nincs viszonyítási alapom, de nagyon remélem, hogy az S2000-es és az R4-es riválisokkal föl tudom majd venni a harcot. Most azt kívánom, hogy legyen a sötét mellett köd, sár, eső, minden, ami csökkentheti a technikák közötti különbséget. Nagyon jó lenne az abszolútban minél előrébb végezni, de nagyon nehéz dolgom lesz, hiszen remek versenyzőkkel, korábbi magyar bajnokokkal kell fölvennem a versenyt. Rajtam nem fog múlni, még akkor sem, ha nem jött össze a WRC-projekt."