"Nagyon megható ez a győzelem. Nehéz rali volt, komplikált gyorsasági szakaszokkal, de nagyszerű az itteni atmoszféra és nagyon jó volt azt az egész hétvége során érezni." - szögezte le a versenygyőztes francia, akit legközelebb majd csak októberben láthatunk ismét ralis versenyen, nem is akárhol, hanem hazájában, Franciaországban.
Sebastien Ogier ezúttal kénytelen volt kicsit háttérbe szorulni. Bár a négynapos rali első részében vezetett, Loebnek túl nagy volt a tapasztalata és a fölénye Argentínában. Ogier egyszer hibázott, letért az útról és Loeb azonnal az élen termett. A VW pilótáját még egy defekt is hátráltatta, így még örülhetett is a második helynek és az a tudat nyugtathatta, hogy Loeb már csak egyszer nehezítheti meg a dolgát a világbajnoki cím felé vezető úton. A Power Stage-en ráadásul második lett, így ott is tudott két extra pontot gyűjteni a világbajnokságban vezető pilóta.
Jari-Matti Latvalának sikerült csapattársa orra elől elhalászni a Power Stage győzelemért járó három pontot és persze az azzal járó dicsőséget. Ez egy kis elégtétel az idén rosszabbul teljesítő volkswagenes pilótának, s persze az is, hogy ezzel felugrott az egyéni ponttábla utolsó dobogós helyére. Latvala az utolsó napon nagy harcot vívott a harmadik helyért Jevgenyij Novikovval. Bár az orosz pilóta mögött kezdte meg a napot, Latvala négy gyorsaságit is megnyert és szerencséjére Novikov megpördült még az utolsó szakasz elején.
Thierry Neuville lett az ötödik a Fiesta RS-sel, miközben állandó harcot vívott azért, hogy egyre jobb legyen autója beállítása. Őt Mikko Hirvonen követi a hatodik helyen, akit autójának elektromos meghibásodásai és még egy defekt is hátráltatott a rali során.
Mads östberg hetedik helyezése nagyszerű eredmény azután, hogy már az első napon megsérült autójának kormányműve és hajtótengelye. Andreas Mikkelsen követi a norvégot a nyolcadik helyen, aki ezt a helyezést Dani Sordo orra elől kaparintotta meg. Az első tízet Martin Prokop zárja, aki Sordóhoz hasonlóan kipördült az útról az első nap során.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen négy hét múlva, 2013. május 31.- június 2. között kerül megrendezésre az Akropolisz Rali, amely a Rali Világbajnokság egyik legrégebbi és legnagyobb hagyományokkal rendelkező versenye. Nehéz megítélni az esélyeket, hiszen tavaly és tavalyelőtt is kettős Citroen-győzelem született Görögországban. Loeb távollétében ismét Ogier lehet a favorit, bár 2011-ben Citroennel nyert, tavaly egy Skodával csak hetedik lett.
2013-as Argentin Rali eredménye
1. Sebastien Loeb (Citroën DS3) 4:35:56,7
2. Sebastien Ogier (Volkswagen Polo) 4:36:51,7
3. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo) 4:37:57,5
4. Jevgenyij Novikov (Ford Fiesta RS) 4:38:33,4
5. Thierry Neuville (Ford Fiesta RS) 4:40:37,2
6. Mikko Hirvonen (Citroën DS3) 4:42:20,6
7. Mads östberg (Ford Fiesta RS) 4:46:58,9
8. Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo) 4:49:18,8
9. Dani Sordo (Citroën DS3) 4:49:19,0
10. Martin Prokop (Ford Fiesta RS) 4:50:04,3
A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier 122 pont
2. Sebastien Loeb 68 pont
3. Mikko Hirvonen 57 pont
4. Jari-Matti Latvala 49 pont
5. Mads östberg 38 pont
6. Thierry Neuville 35 pont
7. Dani Sordo 29 pont
8. Jevgenyij Novikov 27 pont
9. Martin Prokop 21 pont
10. Nasser Al Attiyah 20 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 154 pont
2. Citroën WRT 140 pont
3. Qatar M-Sport WRT 73 pont
4. Qatar WRT 46 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT 29 pont
6. Jipocar Czech National Team 23 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 14 pont
8. Lotos WRC Team 12 pont