DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Rali

Kondella Petiék az Ózd Ralin

Beszélgetés Kondella Péter autóversenyzővel az Ózd Rali előtt...

Nem kevésbé híres szakaszokon kerül megrendezésre az Ózd Rali. Mesélnél az eddigi élményeidről, tapasztalataidról?

- 2011-ben, a Szendrő rallyn indultam először vezetőként rally versenyen. Ekkor volt egy teszt lehetőség, amit a Királdi körgyorson rendeztek. Már akkor nagyon tetszett ez a pálya. Tavaly, az ózdi RTE futamon ez a két gyorsasági szakasz került megrendezésre, ami idén is. Akkor az első kör után 20,1 másodperccel vezettük a kategóriát. A váltót nem sikerült a verseny előtt revíziózni időhiány miatt, és ami elromolhat, az el is romlik. Féktávokon és kigyorsításkor nem vette a 3. később a 2. fokozatot sem, ezért veszítettünk a tempónkból. Ez azt jelentette, hogy a versenyt a kategória 2. helyén fejeztük be.

2012-es Bajnokként mekkora a nyomás, az elvárás veled szemben?

- Mivel 2011-ben kezdtem a vezetői pályafutásom, és Edina velem kezdte a versenyzői pályafutását, ezért nagy eredménynek tartjuk, hogy 1,5 év alatt sikerült az N csoport és az N3-as kategória bajnokaként ünnepelnünk 2012-ben. Magammal szemben nagy az elvárásom, mert szeretném idén megvédeni mindkét elsőséget. Ebből adódik, hogy a nyomás is nagy, mert maximumon kell teljesítenünk ahhoz, hogy ez sikerüljön. Pici hiba elég, hogy lecsússzunk a dobogó legfelső fokáról, vagy akár a dobogóról. Ez látszott az Eger rallyn is, és a kategória társak is mindent megtesznek, hogy megszerezzék az idei bajnoki címet.

Megpróbálom kizárni a körülményeket, és azt a tempót autózni, amire képes vagyok, nem úgy, mint Egerben.



Itiner íráskor, pályabejáráskor, Ti sebességi fokozat vagy kanyar erősség szerint írjátok a pályát és miért épp úgy?

- Mindenki, aki mellett navigáltam, kanyar erősség szerint diktálta az itinert. Mivel ezt szoktam meg, ezért meg sem fordult a fejemben, hogy változtassak rajta.

A verseny a célban ér véget, de nem mindig a leggyorsabb ér a célba. Mondják, kell a szerencse is. Ti hogy vagytok ezzel?

- Hívhatjuk szerencsének is"

Egyet értek. A versenynek a célban van vége. Nem csak az óra ellen kell versenyezni, hanem a szabályokat is be kell tartani. Ha valaki hibázik, annak következménye van, amit súlyos másodpercekben mérnek. Legyen az a gyorsasági szakaszon, etapon vagy a szerviz parkban. De egyet fontosnak tartok. Ha hibázunk, tanuljunk belőle"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: