Nem kevésbé híres szakaszokon kerül megrendezésre az Ózd Rali. Mesélnél az eddigi élményeidről, tapasztalataidról?
- 2011-ben, a Szendrő rallyn indultam először vezetőként rally versenyen. Ekkor volt egy teszt lehetőség, amit a Királdi körgyorson rendeztek. Már akkor nagyon tetszett ez a pálya. Tavaly, az ózdi RTE futamon ez a két gyorsasági szakasz került megrendezésre, ami idén is. Akkor az első kör után 20,1 másodperccel vezettük a kategóriát. A váltót nem sikerült a verseny előtt revíziózni időhiány miatt, és ami elromolhat, az el is romlik. Féktávokon és kigyorsításkor nem vette a 3. később a 2. fokozatot sem, ezért veszítettünk a tempónkból. Ez azt jelentette, hogy a versenyt a kategória 2. helyén fejeztük be.
2012-es Bajnokként mekkora a nyomás, az elvárás veled szemben?
- Mivel 2011-ben kezdtem a vezetői pályafutásom, és Edina velem kezdte a versenyzői pályafutását, ezért nagy eredménynek tartjuk, hogy 1,5 év alatt sikerült az N csoport és az N3-as kategória bajnokaként ünnepelnünk 2012-ben. Magammal szemben nagy az elvárásom, mert szeretném idén megvédeni mindkét elsőséget. Ebből adódik, hogy a nyomás is nagy, mert maximumon kell teljesítenünk ahhoz, hogy ez sikerüljön. Pici hiba elég, hogy lecsússzunk a dobogó legfelső fokáról, vagy akár a dobogóról. Ez látszott az Eger rallyn is, és a kategória társak is mindent megtesznek, hogy megszerezzék az idei bajnoki címet.
Megpróbálom kizárni a körülményeket, és azt a tempót autózni, amire képes vagyok, nem úgy, mint Egerben.
Itiner íráskor, pályabejáráskor, Ti sebességi fokozat vagy kanyar erősség szerint írjátok a pályát és miért épp úgy?
- Mindenki, aki mellett navigáltam, kanyar erősség szerint diktálta az itinert. Mivel ezt szoktam meg, ezért meg sem fordult a fejemben, hogy változtassak rajta.
A verseny a célban ér véget, de nem mindig a leggyorsabb ér a célba. Mondják, kell a szerencse is. Ti hogy vagytok ezzel?
- Hívhatjuk szerencsének is"
Egyet értek. A versenynek a célban van vége. Nem csak az óra ellen kell versenyezni, hanem a szabályokat is be kell tartani. Ha valaki hibázik, annak következménye van, amit súlyos másodpercekben mérnek. Legyen az a gyorsasági szakaszon, etapon vagy a szerviz parkban. De egyet fontosnak tartok. Ha hibázunk, tanuljunk belőle"