DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Rali

Rali vb: Loeb a nyolcadikra hajt

Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, így most, másfél hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek, mulatnak a nézők az arra haladó versenyautók árnyékában. A ralin várhatóan napos-meleg időjárás fogadja a résztvevőket dacára a ténynek, hogy Argentínában most ősz van.

A Portugál Rali után ismét elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Rali után azonban a versengés Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig.

A Sebastien Loeb rajongók ujjonghatnak, hiszen kedvencük a hétvégén visszatér a Rali Világbajnokságba, hogy zsinórban nyolcadszorra is megszerezze az Argentin Rali-győzelmet. Bár a francia világbajnok hiányolja a Citroen DS3-ban töltött órák számát, a Forma-1-be két éves kihagyás után visszatérő Kimi Raikkönen példája mutatja, hogy az igazán nagy tehetségeknél nem számít egy kis szünet. Loeb ráadásul olyan sokat nem is hagyott ki, hiszen utoljára a februári Svéd Ralin állt rajthoz és lett második.



Loeb legnagyobb ellenfele volt csapattársa, Sebastien Ogier lesz, aki Svédország óta legyőzhetetlen. A VW ifjú pilótája zsinórban háromszor nyert és a hétvégén is azon lesz, hogy megszorongassa illusztris honfitársát, és ha lehet, elkaparintsa előle ezt az oly fontos trófeát. Csakis az lehet, hogy ha Loeb emiatt a rali miatt elutazik a dél-amerikai kontinensre.

A Volkswagennel versenyző pilóta azonban eddig nem volt túl sikeres Argentínában. 2011-ben érte el legjobb eredményét, amikor is harmadik lett. "A három győzelmünket követően természetesen ott szeretnénk folytatni, ahol abbahagytuk és ideális esetben megvédenénk a világbajnokságbeli első helyünket egészen a szezon végéig. Most még elégedettek lennénk egy újabb dobogós hellyel." - szögezte le Ogier. "Nagyon várom a harcot Sebastiennel. Nagyszerű küzdelmet vívtunk Svédországban és itt sem lesz könnyű dolgunk." - tette hozzá.

Közben a feltörekvő tehetségek is szeretnék megmutatni, hogy ők is labdába rúghatnak. Portugáliában Mads östberg a nyitó napon vezetett a mezőnyben Ogier előtt, de hibázott és kiesett. A norvég pilóta tagadta, hogy azért esett volna ki, mert a határon autózott annak érdekében, hogy Ogier előtt tudjon maradni. "Legyőzhető." - mondta velősen a VW francia pilótájáról. "Hiszem, hogy a tempóm egyre gyorsabb és gyorsabb lehet, és higgyenek nekem, én nem félek Ogier-től." - szögezte le magabiztosan a Forddal versenyző pilóta.

Mekkorát fordult a világ! Már nem Sebastien Loeb a beszédtéma a Rali Világbajnokságban, még akkor sem, ha ő a verseny favoritja. Most a másik Sebastien (Ogier) az, akit le kell győzni. östberg egyébként jelenleg negyedik az egyéni ponttáblán, 70 ponttal lemaradva Ogier mögött.

A rali

A 2013-as Argentin rali szerdától szombatig tart, s a 14 gyorsasági szakasz 407,64 km-t tesz majd ki. A rali főhadiszállása idén is Villa Carlos Pazban lesz, közel Cordoba városához.

Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.

Az elmúlt évek Argentin Rali győztesei:

2012                S Loeb (Citroën)

2011                S Loeb (Citroën)

2009                S Loeb (Citroën)

2008                S Loeb (Citroën)

2007                S Loeb (Citroën)

2006                S Loeb (Citroën)

2005                S Loeb (Citroën)

2004                C Sainz (Citroën)

2003                M Grönholm (Peugeot)

2002                C Sainz (Ford)

2001                C McRae (Ford)

2000                R Burns (Subaru)

1999                J Kankkunen (Subaru)

1998                T Mäkinen (Mitsubishi)

1997                T Mäkinen (Mitsubishi)

1996                T Mäkinen (Mitsubishi)

1995                J Recalde (Lancia)

1994                D Auriol (Toyota)

1993                J Kankkunen (Toyota)

1992                D Auriol (Lancia)

1991                C Sainz (Toyota)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: