Amíg be nem tiltották a B csoportos autókat a rali-világbajnokságon, a 205 T16 nevű középmotoros géppel tarolt a Peugeot gyári csapata, nem sokkal később pedig a szabályváltozások miatt a raliban már nem használható 405 T16-ossal nyerték meg a Pikes Peak Hillclimb-ot, a világ talán leghíresebb hegyi felfutóját. Most ez utóbbi mutatvány megismétlésére készül a gyár, méghozzá Sebastian Loebbel az új autó pilótafülkéjében, ehhez azonban olyan autót kellett építeni, ami alkalmas a feladatra.
A műszaki részleteket egyelőre nem ismerjük, de annyi már a fotók alapján is egyértelmű, hogy a gép középmotoros lesz, és elképesztő teljesítményű. Az autó orrát ugyanis teljes egészében elfoglalja az óriási, meredeken előredöntött hűtőradiátor - így aztán nem is férne el a motor a megszokott helyén - az első és hátsó karosszéria-szekciót pedig elképesztő méretű légterelők uralják. Az eredeti 208-ashoz képest a versenygép legalább fél méterrel szélesebb is, és mivel mára a teljes Pikes Peak-i pályát leaszfaltozták, széles, mintázat nélküli Michelin versenygumikat szerelnek az autóra. A teljesítményt legfeljebb becsülni lehet, de ha eséllyel akarnak elindulni az abszolút győzelemért, ahhoz legalább ezer lóerőre lesz szükség.
1988-ban Ari Vatanen, a kor egyik legjobb ralipilótája nyerte a Pikes Peaket a 405 T16-tal, és most Sebastian Loeb, aki az elmúlt években kilenc világbajnoki aranyat harácsolt össze, és ezzel a műfaj legjobbjának számít, ugyanerre a bravúrra készül. Kíváncsian várjuk, összejön-e neki.