DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Rali

Eger Rali - Élvezetes játék

Nagyon várta már a csapat az Országos Rallye Bajnokság első futamát, hogy végre versenykörülmények közepette is megtapasztalják, mennyivel gyorsabb az R4-es autójuk a tavalyi N-eshez képest. Az ösvény kitaposása még várat magára, de az első élmények nagyon pozitívak, élvezetes versenyautó vált a Mitsubishiből.

Balogh Jani: "Már a teszt során is pozitívak voltak az első benyomások, és a verseny során is beigazolódott, hogy nagyon élvezetes ezzel versenyezni! Az erényei, a javulásai sokkal élvezetesebbé tették vele az autózást, sokkal gyorsabban kanyarodik, kevesebbet mozog, érezhetően változott az autó kanyarsebessége. A határok egy picivel arrébb vannak, mint az N-essel, de ezeket tudni kell (majd) feszegetni"

A szombati nappal kezdődött az igazi versenyzés az Eger Rallye-n, ahol az első két gyorsasági szakaszon nagyon jó időeredményeket futott a Balogh-Holczer páros. A körülmények hasonlóak voltak a teszten tapasztaltakkal, így itt megvolt a kellő összhang a versenyzők és az autó között. Gyorsan megtalálták a ritmust, és ez abszolút visszatükröződött az időeredményeiken is, hiszen a WRC-k, és S2000-esek mögött a 6-7. időket autózták.

Változó körülmények jellemezték ezt a futamot, mint például az, hogy két gyors teljesítése után besötétedett, és a nap második felét már lámpasorral kellett teljesíteni. Talán ez volt az, amire nem kellően készültek fel.

Balogh Jani: "Tudjuk, hogy a nap végén mindig sötét van, és oda is szoktam erre figyelni, de ez most mégsem így történt. Nem kellett volna ezt ennyire félvállról vennem, szükséges lett volna sötétben is tesztelnünk, mert most éreztük ennek a hiányát. Másrészt a felhordások is lassítottak minket, itt már egészen más volt az autó viselkedése, kezdett elmúlni a komfortérzetem. A nagy sebességű részeknél sokat otthagytam a féktávokon, sokkal bátortalanabbul mentem, egyértelműen a két dolog együttese volt ez, a kocsinak is voltak apróbb "nyűgjei" - mint például az, hogy a lámpasor nem úgy világított, mint szerettem volna - és én sem feszegettem a határokat, jelentősen romlottunk a nappali eredményünkhöz képest."



A szlovák-magyar mezőnyben az abszolút 10. helyen zárták az első versenynapot, azaz a magyarok között a hatodik helyen álltak. Bár hibamentes szombatot tudhattak magukénak, mégis kisebb teherrel kezdték meg az éjszakai pihenést. A vasárnapi kezdés sem volt tökéletes, korai rajt miatt 10 másodperces büntetést is begyűjtöttek, és a gyorsasági szakaszokon is hullámzó teljesítményt nyújtottak. Voltak helyek, ahol nagyon nagy különbségeket autóztak, és voltak szakaszok, ahol tizedekre menő csatákat vívtak.

Balogh Jani: "A végén még sikerült összeszednem egy bal hátsó lassú defektet is, és ezzel kivégeztem a hátsó diffit. Szerencsére mindez nem az első kör első gyorsaságiján történt, így nem lett baj belőle, célba értünk, vannak pontjaink, ami biztosan jól fog jönni a végén!"

Nem volt ez egy rossz kezdése az évnek, most már jöhetnek azok a nüanszok, melyektől lehet tovább gyorsulni. A csapat nagyjából ilyen kezdésre számított, most innen lehet továbblépni, ami nem lesz egyszerű dolog, hiszen "nincs meg a füzet", ami adott esetben a vetélytársaiknál vagy a tapasztalatból, vagy a háttérből adódóan megvan. Az ösvény elején állnak, amit még ki kell taposni, és amit mindenképp megfontoltan szeretnének végrehajtani.

Balogh Jani: "Nagyon nagy élmény volt ennyi néző előtt versenyezni, ez úgy visszaadta ennek a varázsát, hogy van még érdeklődés erre, és szerintem a nézők is egy jó versenyt kaptak ezúttal! Mi pedig folytatjuk a felkészülést, kitaláljuk azokat a változtatásokat, amelyektől gyorsulást remélünk. Keressük a tesztlehetőségeket, Miskolc Rallye-n pedig újra támadunk!"

9. Eger Rallye 2013 - Végeredmény

1. Kazár Miklós - Szőke Tamás (Citroen WRC)

2. Herczig Norbert - Igor Bacigal (Skoda Fabia S2000)

3. Jaroslav Melicharek - Erik Melicharek (Citroen C4 WRC)

4. Botka Dávid - Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4)

5. Grzegorz Grzyb - Robert Hundla (Skoda Fabia S2000)

6. Bútor Róbert - Tóth Imre (Peugeot 207 S2000)

7. Krózser Menyhért - Fodor Géza (Subaru Immpreza WRC)

8. Beres Jozef Jr. - Répás Zoltán (Subaru Impreza R4)

9. Martin Koci - Petr Stary (Skoda Fabia S2000)

10. Lukács Kornél - Mesterházi Márk (Mitsubishi Lancer Evo IX R4)

11. Balogh János - Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer Evo IX R4)

12. Turán Frigyes - Zsiros Gábor (Subaru Impreza R4)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: