DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 1. péntek
Rali

Herczigék jól rajtoltak

A hétvégén a régi rallyekat idéző látogatottsággal zajlott le a Magyarország Országos Rallye Bajnokság 1. futama. Egerben több tízezer néző előtt rajtolt el a mezőny, melyben több wrc és Super 2000-es versenyautó is színesítette a viadalt.
Az idei 1. megmérettetésről a SKODA Rally Team Hungaria pilótáját, Herczig Norbert kérdeztük: Már a teszt után is volt egy olyan érzésünk, hogy "minden a régi": Ez nagyon pozitív volt, de akkor még nem akartam elkiabálni. Most a verseny után viszont nyugodtan állíthatom, hogy a szezonnyitón a teljesítményünk nem idény eleji volt! A fél éves pihenő ellenére olyan volt az érzésünk, mintha csak most szálltunk volna ki a versenyautóból.

Az autót a teszten sikerült hibátlanul beállítanunk, majd a kiszámíthatatlan időjárásra felkészülve, az 1. versenynapon, a csapatunk mérnökével, Walter Illmerrel az abroncs választás területén is több bátor döntést hoztunk. Ami helyesnek bizonyult!

Így szerencsére az autó beállítása, a harcias iram, és az abroncsválasztás együtt az eredményeinken is meglátszott. Rögtön sikerült megnyerni az első gyorsasági szakaszt.

Az autónkkal, és a navigátorommal, Bacigal Igorral is az egész hétvégén csodálatos volt az összhang.

Egy nagyon pozitív versenyen vagyunk túl, ahol végül a papírforma diadalmaskodott, de ez nem törte le senki kedvét, hiszen reálisan pontosan erre az eredményre számítottunk.

Mindenki tudta előre, hogy az egri pályákon a végsebesség dominál. A számokat kielemezve, ma már azt is tudjuk, hogy volt olyan gyorsasági szakasz, ahol 140 km/h volt az átlagsebesség. Ez egy nagyon magas érték a rallye versenyek, főként a Super 2000-es versenyautók viszonylatában.

A verseny adottságaitól függetlenül nagyon jól teljesített az egész SKODA Rally Team Hungaria csapata, és az eredményünkkel is maximálisan meg vagyunk elégedve. örülünk neki, hogy sikerült több gyorsasági szakaszon is megcsipkedni a wrc-ket, még úgy is, hogy a szezonnyitó Eger Rallye a"valódi" rallye versenyre jellemző, kiszámíthatatlan útviszonyokkal volt tele:volt eső, volt saras aszfalt, volt helyenként nedves aszfalt, volt száraz aszfalt, volt sötétben autózás"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: