"Igazi verseny volt! Kőkemény pozícióharc zajlott, és a végén egyet sikerült is előre lépnünk. Ráadásul vasárnap már voltak olyan szakaszok, amelyeken úgy autóztunk, ahogy szerettünk volna. Még egyáltalán nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de jó úton járunk, és végre megint autóversenyzőnek éreztem magam, ami mindennél fontosabb" - mondta Bútor Róbert, aki az idén egy Peugeot 207 Super2000-est vet be a magyar bajnoki futamokon.
A páros az első versenynapon még csak ismerkedett az autóval, amely bevallottan szerzett néhány meglepetést. Például a kanyarsebesség és a fékutak tekintetében.
"A Peugeot-val sokkal bátrabban lehet menni a kanyarokban, mint gondoltam. Annyira nagy a tapadás, hogy néhol tizenöt kilométer per órás sebességgel gyorsabban is el lehetett fordulni, mint ahogy előzetesen kalkuláltam. Szinte már ijesztő. Ahhoz kell a gyakorlat, hogy el is merjük vállalni a kanyarokat ilyen sebességgel. De a verseny vége felé helyenként már sikerült. Ezért is sajnálom azt a rossz gumiválasztást az első nap végén, ami miatt az esti szakaszon jó néhány másodpercet veszítettünk. Ha az nincs, előrébb végezhettünk volna az összetettben, de így sincs miért szégyenkeznünk" - mondta Bútor, aki szerint biztató, hogy kezd tisztulni a kép, hogy egyre jobban érzi a Peugeot-t.
EGER-RALI, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút végeredmény (magyar értékelés):
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Maximmun Racing, Citroen Xsara WRC) 1:05:52.8,
2. Herczig, Bacigal (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 44.4 másodperc hátrány,
3. Botka D., Mihalik (Botka Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:31.3 p h.,
4. Bútor, Tóth I. (TBR Racing, Peugeot 207 S2000) 1:37.8 p h.