Kondella Péter: A hosszú kényszerpihenő után már alig várom, hogy újra autóba ülhessek. A bajnokságot, a csoportot és a kategóriát, valamint a Honda Civic Type R-t sem cseréltem le, egyedül a navigátor személye változott. A 2013-as szezon első két versenyén Bagdány István diktálja majd nekem az itinert, a másik négy futamon pedig Szilassy "NIGI" Arnold fog helyet foglalni mellettem az anyósülésen. A téli szünet alatt több fejlesztésen, felújításon is átesett az autó, így újult erővel támadhatunk az idei Rali Túra Bajnokságban, amihez nagy segítséget nyújtottak régi és új partnereink is.
Nemhogy versenyzőként, de még nézőként sem vettem részt egyik Eger Rallyen sem. A pályák így teljesen ismeretlenek lesznek számomra, de mégsem aggódok emiatt. Másfél éve, mikor átültem a versenyautó bal oldalára, a navigátori múltamra támaszkodva megtanultam, hogyan kell itinerből versenyezni. Ennek függvényében már nem nagyon számít, hogy jártam-e az előtt az adott pályán vagy sem - elég egy maximálisan jól megírt itiner és egy megbízható navigátor. István többször is rajthoz állt már Egerben, így biztos vagyok benne, hogy sokat tud majd Ő is segíteni nekem. Amitől azonban jobban tartok, az az, hogy milyen hatással lesz rám az új navigátor munkája. Biztosan furcsa lesz, hogy nem Edina hangját fogom hallani, nem a megszokott hangsúlyozással és diktálással kapom majd az információkat. Ez talán még több izgalmat fog okozni számomra, mint az ismeretlen vonalvezetés.
Mint mindenkinek, aki elindul egy futamon, nekem is csak az a célom, hogy megnyerjem az adott versenyt. Ezzel az elszántsággal érkezünk majd meg Egerbe is, s szeretném már most megalapozni a bajnoki címvédésemet egy első helyezéssel. Tavaly elég szoros volt a bajnokság végkimenetele - a Vác Rallyig nem lehetett tudni, ki állhat majd fel az N csoport és az N3-as kategória dobogójának legmagasabb fokára. Idén szeretném ezt elkerülni. Az elmúlt szezonban három 1., és három 2. hely alkotta a mérlegünket - 2013-ban azonban szeretném az összest egyesre cserélni.