Az utolsó, vagy talán az utolsó előtti pillanatban vált biztossá, hogy a páros azzal az autóval állhat rajthoz a hazai sorozatban, amellyel igazán szeretett volna, vagyis egy Peugeot 207 Super2000-essel. Bútornak ez volt a vágya - s teljesült. Mi ez, ha nem ideális szezonkezdet?!
"Hosszú tárgyalások után értük el a célunkat, s állapodtunk meg a Peugeot Hungáriával. Esetünkben tényleg nem túlzás, hogy az utolsó előtti pillanatban, hiszen hat órával azelőtt kaptuk meg a hazai importőr írásos válaszát a támogatásról, hogy összehívtam egy csapatmegbeszélést, amelyen azt közöltem volna a fiúkkal, hogy nem jött össze a Peugeot-projekt. Ãgy viszont azt mondhattam el, hogy nagyon is összejött és készülhetünk az álmunk valóra váltására. Köszönöm a Peugeot Hungáriának, hogy erre lehetőségünk van, igyekszünk meghálálni a bizalmat" - mondta Bútor.
Az első feladat kipipálva, hiszen a siker receptje a raliban úgy kezdődik: végy egy jó autót"
Nos, ez megvan. A recept aztán úgy folytatódik: adj hozzá egy jó pilótát és egy jó navigátort. Ez is rendben van. Aki ismeri az utóbbi, majd"™ két évtizedben sikert sikerre halmozó Bútor Róbertet és a rendkívül rutinos, nem mellesleg háromszoros abszolút bajnok navigátor Tóth Imrét, annak nem lehetnek kérdései ezzel kapcsolatban.
Szóval a "hozzávalók" megvannak a sikerhez, úgyhogy jöhet a célmeghatározás. Bútornak nyilván az a terve, hogy a lehető legjobb pozícióban végezzen a magyar bajnokságban, sőt, ha a szerencse is mellé áll, akkor a dobogó legfelső fokán.
Ez nyilván nem lesz könnyű, már a kategóriatársak ellen sem, de azzal, hogy a magyar mezőnybe az idén visszatérnek a World Rally Carok, még kiszámíthatatlanabbá válik a bajnokság végkimenetele. De a raliban éppen ez a szép, hogy kiszámíthatatlan.
"A szokásos év eleji kérdések motoszkálnak a fejemben: mennyire tudok gyors lenni, mire leszünk képesek ezzel a technikával. Az biztos, hogy sokkal könnyebb dolgom lesz, mint az utóbbi két évben, s már csak emiatt is nagyon bizakodó és motivált vagyok. Alig várom, hogy elrajtoljon a magyar bajnokság és benne legyünk a sűrűjében. A verseny hetében száz kilométeres tesztet tervezünk, mert így lesznek a legfrissebbek az információk, így hangolódhatok rá leginkább a versenyre, így érhetem el, hogy ne legyenek kételyeim" - nyilatkozta Bútor Róbert, aki az országos bajnokság szezonnyitóján, az április 5-7. között tartandó Eger-ralin veti be először versenykörülmények között a Peugeot 207 S2000-est.
A csapat
TAGAI RACING TECHNOLOGY
Ellenfelekből barátokká váltak, most barátokból "üzletfelek" (is) lesznek. Bútor Róbert az egyik legjobb cimborájától, Tagai Tamástól (egészen pontosan és hivatalosan a Tagai Racing Technology-tól) bérli a Peugeot 207-est az idei szezonra.
"Tamás nagymértékben hozzájárult a szerződés létrejöttéhez, amiért köszönet jár. Egész évben az ő csapata biztosítja majd a teljes szervizhátteret, az alkatrészeket és a mérnöki szolgáltatásokat is. Emiatt nem aggódom, a TRT csapata rendkívül rutinos, nemcsak hazai, nemzetközi viszonylatban is. A Peugeot pedig a szezonkezdet előtt megkapta az utolsó fejlesztéseket" - mondta Bútor Róbert.
Tagai Tamást nyilván arról kérdeztük, technikailag mire lehet képes a Peugeot 207-es az idei magyar bajnokságban:
"Az utolsó fejlesztésű WRC-kkel optimális esetben nem lehet felvenni a versenyt, főleg nem a kevésbé technikás magyar pályákon. A többi ellenféllel szemben viszont abszolút esélyes lesz Robi, ami azt jelenti, hogy egész évben ott lehet a mezőny elejében. Eddig nem dolgoztunk túl sokat együtt, mindössze egy Mecsek-rali van mögöttünk, de ott jó eredményt értünk el, remélem, az idén folytatódnak a közös sikerek" - mosolygott Tagai Tamás.
A pilóta
BÚTOR RÓBERT
Született: 1975. március 30., Budapest
Csillagjegye: Kos
Foglalkozása: ingatlan-befektető, fejlesztő
Családi állapota: nős, felesége Judit, lányai: Dóri, Anna, Blanka
Magassága: 183 cm
Súlya: 76 kg
Első autóversenye: 1992, Mezőtúr
Első raliversenye: 1994, Esztergom-rali
Legjobb eredményei: 20x kategóriabajnok (1994 - másodosztály: abszolút, N-csoport és N2, 1997 - A5, 1999 - F2000 és A7, 2001 - F2000 és A6, 2002 - A-csoport, F2000 és A6, 2003 - F2000 és A6, 2004 - Super1600 és A6, 2006 - A-csoport és Super1600, 2007 - Super1600, 2010 - A-csoport és Super1600) abszolút harmadik (2011)
Babonája: már nincs
A navigátor
TÓTH IMRE
Született: 1968. július 28., Gyöngyös
Csillagjegye: oroszlán
Foglalkozása: ügyvezető
Családi állapota: nős, felesége Ãgnes, gyermekei: Imi, Anna, Lilla
Magassága: 187 cm
Súlya: 117 kg
Első raliversenye: 1987., Salgó-rali
Legjobb eredményei: 3x abszolút magyar bajnok (2000, 2001, 2002) 3x kategóriabajnok (1996 - F2000, 1997 - F2000, 1998 - F2000)
Babonája: rengeteg van
Az autó
PEUGEOT 207 S2000
Motor: négyhengeres, 16 szelepes, elöl keresztben
Teljesítmény: 300 lóerő (Spec 3B motor)
Hengerűrtartalom: 1998 köbcenti
Nyomaték: 250 Nm
Maximális fordulatszám: 8500
Erőátvitel: összkerékhajtás
Váltó: hatfokozatú, szekvenciális
Differenciál: 2 automatikusan záró differenciál
Kormány: hidraulikus, szervó
Hosszúság: 4.03 m
Szélesség: 1.82 m
Tengelytáv: 2.56 m
Minimális súly: 1200 kg
Üzemanyagtank: 80 liter