DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 31. csütörtök
Rali

Ogier a Citroen és az M-Sport problémáinak eredője

Elsősorban a nagycsapatok csőrét böki a Volkswagen eddigi meglepően kiváló szereplése a debütáló szezonban. A Citroen és az M-Sport szerint valójában nem is a Polo WRC-ről szól ez az egész, hanem Sebastien Ogier tehetségéről, aki nélkül nem lenne ott a VW, ahol.

Az első, Monte Carlo ralin elért második helyet még úgy, ahogy szó nélkül hagyták a konkurens főnökök, ám a svéd győzelem után már látták, hogy nem lesz gyerekjáték a szezon Sebastien Ogier-rel. Nem is feltétlen a márkát emelték ki, hanem a francia jelenlétét.

"Kifejezetten lenyűgöz Ogier jelenléte és szereplése, és nem feltétlen a Polo WRC. Véleményem szerint a három autó - a Volkswagen, a Citroen és a Ford - azonos szinten van. Tavaly a Polo-sok úgy teszteltek és annyit, amennyit csak szerettek volna. Lehet látni, hogy szépen felkészültek az idei szezonra, de ez természetes minden csapatnál...Gondoljunk csak a MINI-re, akik alacsony költségvetéssel vágtak bele a világbajnokságba." - magyarázta Yves Matton, a Citroen embere.

Malcolm Wilson, az M-Sport főnöke sem hagyta szó nélkül az elmúlt három futamon meglepetést okozó márkát - pontosabban versenyzőt: "Nem lepődtem meg a Volkswagen szereplésén, hiszen nagyon készültek a világbajnokságra, ám Ogier tempója teljesen lenyűgözött. A Citroen-től ugyan elkerült a francia versenyző, de szerintem most már ők is látják, hogy egy igazi tehetség fordult meg náluk 2011-ben."

Mindezen tények ellenére természetesen a csapatvezetők bíznak abban, hogy a szezon hátralévő futamain komolyan fel tudják venni a versenyt a VB új márkájával. "Idén még próbálkozunk egy-egy újabb fejlesztéssel, ami javíthat az autón, de jövőre már teljesen új típussal vágunk neki a bajnokságnak. Úgy gondolom, kiegyenlített küzdelmek lesznek a márkák között a közeljövőben." - fejezte be mondandóját Wilson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: