Főleg az idei évben igazán erős versenyre lehet számítani a világbajnokságon. Jó lenne újból részese lenni a legnagyobbak kategóriájának, teljes "munkaidőben". Múltunk van, és reméljünk, jövőnk is lesz." - mondta el a Prodrive fejlesztési igazgatója, Richard Taylor. "Úgy látjuk, hogy sokkal komolyabb összegeket emésztett fel egy-egy program, mikor Subaruval versenyeztünk. A MINI-vel összefogva bebizonyítottuk, hogy viszonylag alacsonynak mondható költségvetéssel is ott tudunk lenni az élmezőnyben."
2013-ban továbbra is a MINI-vel karöltve tervezik a szezont. Következőfutamuk Portugáliában lesz, ahol Jarkko Nikara fogja irányítani az autót -ezen kívül pedig még legalább 5-6 futamon szeretnének rajthoz állni. Jelen pillanatban is keményen dolgoznak a gyárban a legújabb fejlesztésen. Taylor szerint főként az autó hátsó része esik át változáson, és első ránézésre, talán az RRC-t juttatja majd eszünkbe, ám a motorháztető alá tekintve nem kérdőjelezhetjük meg WRC-s mivoltát. Természetesen a mérnökök a motort sem hanyagolják el, és a tervek szerint 3%-kal jobb teljesítményt fognak belőle kihozni. Emellett külön figyelmet fordítanak a rallycross-os történésekre, ugyanis a rali mellett e kategóriában is szeretnék komolyan képviseltetni a márkát.
A WRC mellett sok csapatnál felmerül az R5-ös modell tervezése -a Prodrive először nemet mondott arra, hogy ilyenben gondolkodnának a Minivel, ám jelen pillanatban már nem tagadta le ennek lehetőségét Taylor. "Ebben a helyzetben még nem dolgozunk az R5-ös modell létrehozásán, de nagy valószínűséggel ez jelenti majd a jövőt, így nemsokára el kell gondolkodnunk rajta..."