- Több alkalommal elmondtuk a hasonló kérdésre, hogy röviden megfogalmazva versenyző és néző barátként próbálunk dolgozni. Ez bővebben azt jelenti, hogy ha minket, mint szervezőket megtisztel a versenyző és a néző azzal, hogy meglátogatja a rendezvényünket, akkor nem mondjuk azt le még ha kevés is a nevezők száma. Ebben az esetben zsebbe kell nyúlni, hogy ki tudjon az ember mindent fizetni, de ez idővel megtérül, nem szabad a versenyzőket becsapni önös anyagiak miatt. Mi egyes rendezőkkel ellentétben soha nem voltunk megélhetési rendezők! Én 1994. év óta az autósport szeretete miatt szerveztem-szervezek, rendeztem-rendezek (RI, RII, RTE és AMATŐR) versenyeket. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az hogy a több száz versenyemet minden esetben a nevezési díjjakból rendeztem mivel egy két esettől eltekintve soha nem volt támogatója a versenyeimnek, ezek is csak elenyésző és inkább dologi támogatást nyújtottak. Ha valaki szívvel-lélekkel a versenyzőkért és versenyekért dolgozik az megtérül, mint ahogy azt az elmúlt négy évünk bizonyítja! összefoglalva: jó vagy új változatos pályákon a versenyzőket és ezen keresztül nézőket és a médiákat kiszolgálva kell dolgozni, versenyeket szervezni!
A tavalyi év második felében aztán elkezdtek sűrűsödni a viharfelhők, amiből gondolom korábban is volt, sorra maradtak el a versenyek. Hogyan élted meg ezt a periódust?
- Minden ment aránylag normálisan mindaddig, míg el nem érkezett az augusztusi Sprint-RTE közös verseny. Itt ami lehetett az rosszul sikerült. Az általunk eltervezettekhez képest nagymértékben csonkult a versenyünk. A verseny előtt 3 nappal összehívtak az önkormányzatnál egy egyeztető tárgyalást ahova 18 érintett hatóság és önkormányzati osztály kapott meghívást és volt jelen, de érdekes módon nem értesítették az összejövetelről a két védnököt (Miskolc város Polgármesterét és egy Országgyűlési képviselőt) és a rendezőt és így nem volt lehetőség a rendőrség érvének megcáfolására, így "sikeresen" lehúzták a belvárosi gyorsasági szakaszt. Ezt követően a nagy nevezői szám miatt törlésre került a prológ az eredetileg tervezett helyszínen, de megpróbáltuk a lehetetlent a miskolci Salakmotor pálya kibérlését, de a négy támasztott elvárásból (1. bérleti díj, 2. Borsod Volán és BVSE hozzájárulás, 3. felelősség vállalás) egy nem jött össze (4. egy másik rendező hozzájárulása). Ezt követően a versenyre az RTE által beígértek nagy része nem valósult meg. Az általunk eltervezett és az RTE vezetéssel előre egyeztetett dolgok sem úgy lettek levezényelve (de nem is szólhat bele a szervező az átvételektől semmibe), de ezt hosszú lenne leírni ebben a riportban, de egy külön ezt a versenyt taglaló cikket talán megérne. Az egész versenyen csak az működött amit én a SPRINTES mezőnynek levezényeltem több mint fél napos várakozást követően. Ez egy pörgős verseny lett kevés kiesővel.
- Ezt követően jött a következő verseny ahol már bizonyos hatóságok nehezen adtak hozzájárulást külső ráhatások miatt. Ez a verseny Borsodnádasd-Balaton között egy jó hangulatú rendezvény lett, ahol az önkormányzat is sok programmal kedveskedett a versenyzőknek. Majd elérkeztünk a bajnokságunk utolsó versenyéhez ahol már mint tudjuk semmi nem működött a megszokott módon. Két első osztályú rendező ráhatására az MNASZ RSB megtiltotta a verseny megrendezését, majd egy későbbi időpontban ismét tiltás majd egy határidő utáni hozzájárulással ismét verseny nélkül maradtunk. Ekkor már az országban más helyszíneken is tiltottak addig jól működő bajnokságokat, versenyeket. Tettünk még egy próbálkozást, hogy az évet a Bajnokság szemszögéből jól tudjuk zárni, de ezt is meg hiúsította az MNASZ RSB új vezetője. Itt azt hiszem el kell mondani, hogy nem én lettem a legnagyobb károsult. Azok a versenyzők, akik az eltelt négy év alatt a semmiből felnőttek és egy sokak által elismert nagyon kemény Bajnoksággá nőtték ki magukat, ezzel szórakozást nyújtva sok elmaradott kistérség lakóinak, munkát adva sok minimálbérből vagy segélyből élő sportbírónak, rendezőnek és egyéb segítőnek. Ők a legnagyobb károsultak!
Az utóbbi időben sok mindent, lehetett hallani a regionális versenyekkel kapcsolatban, lehetett hallani olyan híreket, hogy megszűnik a BAZ Rallysprint, majd hogy talán mégsem, jelenleg hogy állnak a dolgok? Mire számíthat idén észak-kelet Magyarország rallysportra éhező közönsége?
- Jelen állás szerint a BAZ Rallysprint Bajnokság nem fér bele a vezetők elképzeléseibe, legalábbis nem ezen a néven és nem a mi szervezésünkben. A 7-8 verseny helyett lesz egy négyfutamos próbálkozás és hozzá jön a szintén mellőzött SRT területéről két verseny. Tehát itt is megmutatkozik, hogy személyes ellentét miatt nem rendezhetünk versenyeket, mivel a négy versenyt három különböző szerveződés szervezi, akik közül az egyik szervező még soha semmit nem rendezett. Az MNASZ kidolgozott egy stratégiát, mi szerint 35 versenyben határozzák meg a megrendezhető versenyek számát (amiből három régióban 18 sprint verseny lesz) mivel az elmúlt években szerintük sok volt a verseny és ez nem kell az önkormányzatoknak, túlterhelik vele a lakosságot és a természetvédők is sokallják. Jelen állás szerint 25+2 verseny van az ORB-től a Sprintekig bezárólag, de ha versenyhétvégéket nézünk, akkor ez a szám kisebb mivel csak 20+2 hétvége. Ezzel szerintem csak az a gond, hogy ha egy területről felkérés érkezik a rendező felé, hogy vigyen oda versenyt akkor azt egy MNASZ vezető nem vétózhatja meg. Sajnos eljutottunk odáig, hogy egy Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget egy pár emberből összeverbuválódott klán irányít mindenféle szabályokat megszegve az önös érdekeinek elérése céljából. Aki nem barát vagy szimpatikus azt a személyt mindenféle kreált indokkal vagy indok nélkül félre állítják oly módon, hogy közben szabályokat, törvényeket szegnek meg. Ehhez pedig sajnos az elnökség tagjai asszisztálnak.
- Egyesületünk jogi képviselőjével átnéztük a Sporttörvényt, az Egyesületekre vonatkozó szabályokat , MNASZ alapszabályát, RVSZ-t és a Gazdasági versenyhivatal előírásait, szabályait és ezek tudatában próbálunk az MNASZ vezetőivel egy egyeztetést összehozni a BAZ Rallysprint Bajnokság és más versenyek fennmaradásának érdekében.