A Németországba telepedett dél-koreai csapat 2014-ben szeretne komolyan beszállni az élmezőny küzdelmeibe, de már idén is terveznek pár rajthoz állást a szezon második felében. A terveket egy picit keresztbe húzta a válság, melynek hatását igazán csak most érzi meg a világ ötödik legnagyobb autógyártója. Főleg az európai piacon csökkent az érdeklődés a Hyundai iránt, így a mai menetrendbe ennek a pótlására próbálnak kidolgozni új bevételi forrásokat.
Jelenleg két prototípussal végeztek már a szerelők és a mérnökök, melyeket több kilométerre ki is engedtek a gyár falai közül. A dél-koreai márka feladatait egyébként Európában tervezik és valósítják meg, melyet a már hivatalosan is bejelentett Michel Nandan felügyel egy Frankfurt közeli városban, Alzenau-ban. A csapat nagyjából már összeállt, de az ex-Peugeotos mérnök kétség kívül sok telefonhívást kap a leendő versenyzők kilétével kapcsolatban.
Nem titok, hogy egy hasonló taktikával próbálkoznak a Hyundai-osok, mint amit a Polo WRC-nél tapasztalhattunk. A tesztek után következik egy-két kisebb futam, mely után 2014-ben már teljes szezonnal számolnak a csapat háza táján.
Ugyan utaltak a szóvivők a kereslet kiesésére, de a számok alapján nem igazán befolyásolja a leendő WRC terveket az autók iránti érdeklődés hiánya. Ha igazak a számok, akkor jelenleg 50 és 70 millió dollár körül mozog az i20 WRC projekt éves költségvetése.