Az R5-ös kategória ugyan még gyerekcipőben jár, de már most egyre több márka szemezget egy olyan modellel, mely megfelel a kategória előírásainak. A napokban az Opellel kapcsolatban röppent fel a hír, hogy az új projektjük egy R5-ös autóról fog szólni.
A német gyár tavaly novemberében már bejelentette, hogy vissza szeretne térni a ralis pályákra -ezt első körben pedig az Opel Adam-mal szeretnék megvalósítani, mely az R2-ben bizonyíthatna. Jövőre egy R3-as Corsa leleplezésére készülnek, míg 2015-ben szintén egy Corsa alapjaira épült autóval tűnnének ki a ralis mezőnyből. A típusok közül pedig a legutóbbit tervezik a mérnökök mint R5-ös modellt.
A márka egyébként szép múltra tekint vissza -gondoljunk csak az 1982-es győzelemre, ahol Walter Röhrl egy Asconával a bajnoki címet hódította el. Emellett Európa bajnok lett a márka 1974-ben és "™79-ben.
"Táplálkozunk a múltból, és a korábbi sikerek nagy lendületet adnak a terveinkhez. Nemsokára visszatérünk a ralisok közé, és a csapat profilját teljesen átszerveztük ennek megfelelően." - mondta Dr. Thomas Sedran, az Opel menedzsere.
A német autóklub kifejezetten örült a hírnek, hogy egy számukra hazai márka szeretné kivenni a részét a versenyzésből: "örömmel fogadtuk tavaly a hírt, mikor az Opel bejelentette terveit az Adam-mal. Kiváló partnerre leltünk egymásban, és bízom benne, hogy a közös nézet előrébb viszi a márkát egészen az első helyig..."- mondta el az ADAC elnöke, Hermann Tomczyk.
Rendesen fel kell kötni a nadrágot az Opelnek, ha versenyben szeretnének maradni a leendő R5-ös modellel, hiszen olyan ellenfelekre számítatnak majd a kategóriában, mint a Peugeot, a Citroen a Ford és talán a Honda is.