Ma kerülnek nyilvánosságra a PSA aktuális pénzügyi eredményei, de a szakértők már előre predesztinálják a cég történetének legnagyobb veszteségét és 5 milliárd(!) eurós nagyságrendről beszélnek. Kényszerű elbocsátások mellett természetesen a sporttevékenységeket is újra előveszik. Emiatt előfordulhat, hogy a tervezett túraautós váltásból sem lesz semmi.
"Hiába lehetne értékes, és passzolna a márkához a WTCC, ha a vezetőség nem ad zöld utat, akkor nincs vb-program." - mondta Yves Matton, a Citroen Racing vezetője. A belga hangsúlyozta a technikai hasonlóságokat a WRC és a WTCC között, ami a magas költségeket hivatott visszaszorítani. Viszont az idő fogy, ha a tervet akarják tartani, miszerint 2014-ben indulnak a sorozatban, akkor legkésőbb nyáron el kell kezdeni a teszteket.
Viszont ha nem jön beleegyezés a vezetőségtől az a Sebastien Loebbel való közös munka végét is jelentené. Gyakorlatilag miatta találták ki ezt az egész WTCC dolgot, hogy a márkánál tartsák a rekordbajnokot. "A döntésem végleges. Kiszállok a rali-vb-ről, és pályaversenyeken fogok indulni. Remélem, ezt egy Citroennel tehetem. Ãgy tehát a WTCC az egyetlen logikus megoldás arra, hogy a csapat továbbra is aktívan alkalmazhasson." - mondta Loeb.
A rali-vb-s szereplés biztosítottnak tűnik az új főszponzor, Abu Dhabi színrelépésével. Az emirátus az akkor rossz anyagi kilátásokkal rendelkező csapattal 5 éves szerződést kötött, amivel biztossá vált, hogy nem kerülnek ki a képből a DS3-ak és pilótáik.
Citroen WTCC: Rezeg a léc?
https://formula.hu/rali-1/2013/02/15/citroen-wtcc-rezeg-a-lec- 2013-02-15 08:05:00 2013-02-15 08:05:00
A PSA-nál újra elővették az autósportot a cég tartós veszteségei miatt, így nem kizárt, hogy a Citroen túraautós tervei mennek a levesbe.