Nagy a csend a Yaris S2000 körül. Eredetileg az ősszel kellett volna elkészülnie az első kasztninak, a homologizáció pedig az idei év közepére volt tervezve, de úgy néz ki, hogy a pályaautózás előnyt élvez. Az FIA World Endurance Championship nevű bajnokságáról van szó, ami WEC-nek rövidítenek angolosan, és nagytúraautókkal, illetve prototípusautókkal, (olyanokkal, mint Le Mans-ban) vesznek részt rajta a csapatok. A Toyota Motorsport GmbH (TMG) is egy ilyen prototípusra költi az autósportra szánt pénzét.
"Az S2000-es programot folytatni fogjuk, de kisebb prioritással, mint a WEC-t. Jelenleg nincs fix időtervünk, hogy mikorra kell elkészülnie az első bódénak, vagy, hogy időben, mi a következő lépés a projektben."
Egy ilyen cégnél nyugodtan lehet azt mondani, hogy ha nincs időterv, akkor projekt sincs, vagy legjobb esetben is jegelik a dolgot. Persze nem biztos, hogy van értelme úgy S2000-es autót csinálni, hogy lassan az R5 lesz az, amit erőltetni kellene, főleg ha hihetünk a Toyota eredeti terveinek, amikor arról volt szó, hogy az ügyfélprogram az elsődleges.
Egy ilyen ügyfélprogram lett volna az idei évtől a Yaris R1A kupa, aminek startját a márkakupák számának hirtelen megugrása miatt (Citroen, Opel, Renault) 2014-re tolt a TMG.
A Toyota nem kapkodja el az S2000-es programot
https://formula.hu/rali-1/2013/02/15/a-toyota-nem-kapkodja-el-az-s2000-es-programot 2013-02-15 08:00:00 2013-02-15 08:00:00
Mivel jelenleg a hosszú távú pályaautós vb előnyt élvez az S2000-es projekt igencsak a háttérbe szorul a Toyotánál. Még pontos időterv sincsen, hogy mikor mutatnák be az autót.