DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 31. csütörtök
Rali

Újabb francia a svéd trónon

Sebastien Ogier nagyszerű eredményt ért el a Svéd Ralin, ugyanis nem elég, hogy a skandináv ralin franciaként nyert, de ráadásul a Volkswagen első teljes szezonában már a második versenyén győzelemre vitte a német márkát. Ezzel az eredménnyel megtört a Ford hat Svéd Rali óta töretlen győzelme. Bár ez nem is akkora meglepetés, mint az, hogy az első két helyen nem skandináv raliversenyző ért célba. Sebastien Loeb lett ugyanis a második a Citroen DS3-assal, s őt csak a bronzérmes helyen követi a norvég östberg.

"Csodálatos és egyben meglepő volt a győzelmem. Sok időt és energiát öltünk a csapattal a felkészülésbe - a tavalyi évben -, de soha nem gondoltuk volna, hogy ez ilyen korán meghozza a gyümölcsét. Nem is lehetne jobb. Ma reggel nagy nyomás alatt voltunk Sebastien által. Repült a szakaszokon. Próbáltuk követni őt a maximális kockázat nélkül, de így is nagyon kellett mennünk, mert nagyon gyors volt. Csodálatos érzés így nyerni." - szögezte le a versenygyőztes VW-pilóta.



Az ifjú francia a pénteki napon vette át a vezetést honfitársától, Sebastien Loebtől és meg is tartotta azt a vasárnapi zárásig. Bár Loeb, aki idei négy ralija közé beválasztotta a Svéd Ralit is, végig nyomás alatt tartotta Ogier-t, végül kénytelen volt beérni a második hellyel. Az északi pilóták becsületét végül a harmadik helyen célbaérő Mads östberg védte meg. A norvég pilóta 42,7 másodperccel Loeb mögött ért célba. Loeb soha nem volt nagyon sikeres ezen a ralin, mégis elindult itt is. Ezt akkor azzal magyarázta, hogy stílusosan szeretne távozni. Bár a győzelem nem sikerült neki, azért így is lerakta kézjegyét ezen a ralin is utolsó világbajnoki szezonában.

Az első két verseny eredménye alapján nagyon ígéretesen indul ez az év a Volkswagen és Sebastien Ogier számára. Az első két rali után a dobogón állnak a pilóták és a gyártók között is. Ogier világbajnoki első helyéhez az is hozzájárult, hogy a Power Stage győzelemért járó három extra pontot is begyűjtötte az utolsó szakaszon.

Sebastien Loeb elmondása szerint számára már az első napon eldőlt minden. Először a rossz rajtpozíciójának, majd a rossz beállítás miatti két hibának köszönhetően vesztett sok időt. Persze bevallotta, hogy Sebastien Ogier hibátlan vezetése is hozzájárult ahhoz, hogy most a fiatalabb Sebastien állhat a dobogó tetején. Loeb idén négy ralin áll rajthoz, legközebb majd csak a májusi Argentin Ralin találkozhatunk vele. A Citroennél ezzel Mikko Hirvonenre és Dani Sordóra hárulnak a pontszerzési feladatok. Ezen a ralin mindenesetre mindketten hibáztak. Hirvonen a mezőny közepén végzett, Sordo pedig célba sem ért.

Miután a Monte-Carlo Raliról kiesett, itt nagyon szeretett volna bizonyítani Jari-Matti Latvala. Látszik, hogy a tavalyi felkészülési év nagyon sokat számított Ogier-nál, hiszen annak ellenére, hogy helyzeti előnyben volt Latvala, mégis ő ért el jobb eredményt a Volkswagennel. A kétszeres raligyőztes Latvalának sok idejébe telt, hogy megszokja a Polo vezetését. Később, mikor már jobban összecsiszolódik autójával, bizonyára ennél a negyediknél szebb eredményekre is képes lesz a tehetséges ex-fordos versenyző.

Az ötödik hely a Forddal versenyző Thierry Neuville-é lett. Ő szintén nem ért célba Monte-Carlóban, s a belga most nagyon elégedett volt a helyezésével. Az ötödik helytől kezdve az első tízben csak Fiestával versenyző pilótákat találunk. Neuville csapattársa, Juho Hanninen lett a hatodik, aki nagyon elégedetlen volt ezzel a helyezéssel. A finn pilóta szerint az autóban rejlő potenciált nem tudta teljesen kihasználni, de ígérte, legközelebb mindent megtesz ennek érdekében.

A hetedik hely a cseh Martin Prokopé lett, akit Henning Solberg, Jevgenyij Novikov és a szaudi Yazeed Al-Rajhi követ az első tízben. Solberg látványos mutatványt élt túl és ért célba. Autójával ugyanis az utolsó gyorsasági szakaszon 540 fokos fordulatot tett a levegőben. Novikov viszont elég peches volt, ugyanis a 20. szakasz előtt még az ötödik helyen állt, de aztán kicsúszott autójával és a kilencedik helyre esett vissza.

A következő világbajnoki ralira négy hetet kell várnunk, hiszen 2013. március 7-10. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Az elmúlt hat évben Sebastien Loeb volt a Mexikó Rali koronázatlan királya. Idén viszont a francia világbajnok híján nyitott a verseny mindenki számára.

2013-as Svéd Rali eredménye:

1. Sebastien Ogier (Volkswagen Polo) - 3:11:41,9

2. Sebastien Loeb (Citroën DS3) - 3:12:23,7

3. Mads östberg (Ford Fiesta RS) - 3:13:06,4

4. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo) - 3:13:12,5

5. Thierry Neuville (Ford Fiesta RS) - 3:16:48,3

6. Juho Hanninen (Ford Fiesta RS) - 3:17:25,0

7. Martin Prokop (Ford Fiesta RS) - 3:23:07,3

8. Henning Solberg (Ford Fiesta RS) - 3:23:24,6

9. Jevgenyij Novikov (Ford Fiesta RS) - 3:24:46,6

10. Yazeed Al-Rajhi (Ford Fiesta) - 3:28:08,9

A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:

Pilóták

1. Sebastien Ogier - 46 pont

2. Sebastien Loeb - 43 pont

3. Mads östberg - 24 pont

4. Dani Sordo - 15 pont

5. Jari-Matti Latvala - 14 pont

6. Mikko Hirvonen - 12 pont

7. Martin Prokop - 12 pont

8. Bryan Bouffier - 10 pont

9. Thierry Neuville - 10 pont

10. Juho Hanninen - 8 pont

Gyártók

1. Citroën WRT - 57 pont

2. Volkswagen Motorsport - 55 pont

3. Qatar M-Sport WRT - 31 pont

4. Abu Dhabi Citroen WRT - 15 pont

5. Lotos WRC Team - 12 pont

6. Qatar WRT - 10 pont

7. Jipocar Czech National Team - 8 pont

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: