Az ADAM R2 hajtását 1,6 literes, változó vezérlésű ECOTEC 16V benzinmotorra bízták, amely versenyváltozatban 185 lóerőt és körülbelül 190 newtonmétert fejt ki. Erejét ötfokozatú, soros Sadev sebességváltó és mechanikus, lamellás zárral ellátott differenciál továbbítja. Az aszfaltra és murvára való, állítható futómű maximális útfogást és dinamikus viselkedést garantál, maximális lassulásról hidraulikus "Fly-Off"œ kézifék, négydugattyús Brembo első féknyereg és a hátsó kerekek nyomásszabályozása gondoskodik.
Az R2 tanulmány belsejéből sem hiányoznak egy professzionális versenyautó jellemzői, nem egy részlet megegyezik azzal, amelyet az év folyamán homologizáltatnak majd a Nemzetközi Autósport Szövetségnél (FIA). Ilyen például az integrált biztonsági struktúra, a HANS nyakvédőhöz előkészített SPARCO versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a felkapcsolási lámpa és a MONIT rali-computer, a központi kapcsolókonzol, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék.
A kompakt R2 sportgép alapja az új ADAM Cup változat. Ez az első lépés egy új, Európára irányuló raliprogram felé, amelynek feladata, hogy a fiatal tehetségeket fokozatosan eljuttassa az európai élvonalba. A 2013-as idényben körülbelül negyven ADAM kupa-autó szerepel német és francia márkabajnokságokban. A német ADAC OPEL RALLYE CUP "Rallye Junior"œ versenyének (27 év alatti pilóták részére) győztese feljut az R2-osztályba, és a következő évadban megkülönböztetett támogatást kap az Opel és az ADAC részéről.