"Mivel jól kezdtünk a világbajnokságon, ezért csapatunk 100%-osan pozitívan tekint a jövőre és nagy reményekkel vágunk neki a jövő heti második fordulónak. Természetesen tudjuk, hogy a Monte Carlo-ban megszerzett második hely nem garantálja azt, hogy egész évben tudjuk hozni e remek formánkat" - mondta el VW Motorsport igazgatója, Jost Capito. "A svéd raliról tudjuk, hogy egyedülálló a szezonban. A hófödte pályákon nagy tempókat lehet autózni. Ez is, mint az idei többi futam egy teszt lesz a Polo számára. Fejlődni szeretnénk, aztán ha minden hibát javítottunk, akkor a dobogóra és a futamgyőzelemre koncentrálni."
Monte Carlo-ban az egyik legnehezebb gondot a gumiválasztás okozta, hiszen hol jeges, hol havas, hol latyakos utakon kellett a legjobbat kihozni az autókból a versenyzőknek. A svédeknél egy fokkal könnyebb dolguk lesz, hiszen az északi országban biztosan a szöges gumikra fog esni a választás. Az autók mellett természetesen a pilótákra -elsősorban Ogier-re - is külön figyelmet kell fordítani, hiszen az előrejelzések jósolta -10, -15 fokos hideg a szervezetre is komoly hatással lehet, így a fizikai felkészülést már hetekkel ezelőtt megkezdték a VW-nél.
A tavalyi győztes, Jari-Matti Latvala idén is nagy esélyekkel vág neki a szakaszoknak, hiszen havas utakon mutatott teljesítményét nehéz lesz felülmúlnia versenytársaknak, még akkor is, ha az autója újnak számít. "Nagyon szeretem a svéd VB-t. Kedvelem, ahogy az erdei utakon a hóban nagy tempóval mehetünk végig. Eddig 500 kilométert tettem meg a Polo-val a hóban, és remélem, ez sokat segít majd a jövő héten. A 2008-as és tavalyi győzelem természetesen tovább motivál majd abban, hogy idén is hasonlóan, vagy éppen csak kevésbé szép eredménnyel guruljak át a célon. A szezon végén pedig jó lenne a legjobb öt között végezni."
Latvala csapattársa, Sebastien Ogier, most sem szeretné alább adni. A francia fiú a Montén remekelt, ám bízik benne, hogy a hazai pályán kívül is tud olyan időket autózni, mely az élmezőnyt jelentheti a számára. "A szezont jobban nem is kezdhettük volna. Most 18 pontom van, és ezzel a tudattal egy picit lazábban tudok majd versenyezni. Mivel igazán havas versenykörülmények között még nem voltunk, ezért nehéz megmondani, mit várjunk, vagy mire számítsunk az autóval kapcsolatban. Szerintem be fog jönni a svéd futam, hiszen szöges gumikkal és nagy tempóval autózni eléggé csábító dolog."