Michal Hrabánek, a Skoda motorsport-részlegének vezetője lelkesen nyilatkozott a német páros színre lépéséről: "Gratulálok Sepp és Frank kimagasló teljesítményéhez, amellyel történelmi jelentőségű győzelmet arattak a Skoda számára. Ez taktikailag is mesteri lépésnek számít, ami nagyon ígéretessé teszi az elkövetkező versenyeket. Az idei szezonban a fiatal versenyzőket helyezzük előtérbe, és ez az eredmény azt mutatja, hogy helyesen döntöttünk."
Sepp Wiegand alig jutott szavakhoz a győzelmük után: "Ez egy hihetetlenül nehéz rali volt. Ãlmomban sem gondoltam volna, hogy megnyerem az első "Monte" versenyemet az osztályomban. Ez egyszerűen fantasztikus."
A Skoda Motorsport színeiben először állt rajthoz a gyári csapat új pilótája, Esapekka Lappi navigátorával, Janne Fermmel. Ezért ez egy fontos megmérettetés volt a Å KODA Fabia Super 2000-rel versenyző finn páros számára: egy sziklával való enyhe ütközés ellenére Esapekka Lappi és Janne Ferm megnyerte az első gyorsasági szakaszt (37 km). Az öröm azonban nem tartott sokáig: az ütközéskor eltörött bal első kerékfelfüggesztés miatt a duónak a második gyorsaságin fel kellett adnia a küzdelmet.
Esapekka Lappi így nyilatkozott: "Természetesen nagyon csalódottak vagyunk, és elnézést kérünk a csapattól. Alig kezdődött el a verseny, és nekünk máris be kellett fejeznünk. Ez azért is különösen sajnálatos, mert nagyon jól kezdtük a futamot. Egyáltalán nem így képzeltük el a bemutatkozásunkat a Skoda csapatában. Azonban mindent elkövetünk annak érdekében, hogy a következő versenyeken jóvátegyük ezt a kiesésünket. A Monte Carlóban tartott csapatedzés révén megfelelően felkészültünk erre."œ
A Monte Carlo Rallye a világ legöregebb és egyúttal az egyik legnehezebb raliversenye. Szokás szerint idén is szélsőséges téli körülmények fogadták a csapatokat, egymást váltották a jeges és havas szakaszok. A négy nap során 18, összesen 468 kilométernyi gyorsasági szakasz, 1352 kilométernyi etap és számos hágó várt a versenyzőkre, köztük a híres "Hosszú kések éjszakája" nevezetű, amely az 1606 méter tengerszint feletti magasságú Col de Turini csúcson át vezet - ez a legendás "Monte".