DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Rali

A Hyundai fokozott ütemben készül a WRC részvételre

A Hyundai Motor Co. kialakulóban lévő WRC (Rali-világbajnokság) programjának megszilárdítása érdekében Michel Nandan személyében kijelölte a gyári csapat vezetőjét. A francia WRC-veterán, aki az 1990-es évek dereka óta tölt be különféle vezető műszaki pozíciókat a rali világában, a Hyundai WRC programjának izgalmakkal teli szakaszában csatlakozik a csapathoz.

A Hyundai tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon jelentette be, hogy indulni kíván a Rali-világbajnokságban, és hogy megkezdte az új i20 modell WRC-specifikáció szerinti versenyváltozatának fejlesztését, amellyel a 2014. évi szezonban már teljes mellszélességgel részt kíván venni. A Hyundai ezzel összefüggésben megalapította motorsportra szakosodott leányvállalatát, a Hyundai Motorsport GmbH-t, amely a vállalat WRC programját fogja felügyelni. A Hyundai Motorsport GmbH elnöki tisztjére Gyoo Heon Choi-t nevezték ki.

"Rendkívül izgatottak vagyunk, hogy visszatérhetünk a WRC-be, ahová nem versenyezni jövünk, hanem győzni. A Hyundai és a WRC tökéletes párosítás, versenytapasztalatainkat közvetlenül tudjuk hasznosítani közúti modelljeink teljesítmény- és futóműfejlesztései során" - nyilatkozta Tak Uk Im, a Hyundai Motor volt alelnöke és ügyvezető igazgatója.

A Hyundai elemzése szerint a WRC az az ideális kommunikációs csatorna, amelyen keresztül a folyamatosan növekvő népszerűségű márka dinamizmusát hatékonyan lehet tolmácsolni a nemzetközi színtéren. A rali világbajnokság izgalmai és látványossága a versenysorozatban bevetett, kiemelkedően fejlett technológiákkal együtt maradéktalanul testesítik meg a Hyundai márkaértékeit.



A Hyundai számára korántsem ismeretlen a WRC világa, hiszen 2000 és 2003 között már részt vett a szériában. A Hyundai ez alkalommal magasabbra helyezte a mércét, és visszatérése kapcsán gyári csapatot indít a bajnokságban. A csapat főhadiszállását a németországi Alzenauban rendezték be, közel Frankfurthoz, ahol a vállalat európai központja található.

Amint a 2013-as WRC szezon kezdetét veszi a legendás Monte-Carlo ralival, a Hyundai is belekezd abba az egész éven át tartó felkészülési munkába, amellyel a WRC-specifikációjú i20 intenzív fejlesztése révén, Michel Nandan csapatfőnök vezetése alatt a márka előkészíti visszatérését a WRC színtérre.

"Megtiszteltetés, hogy a Hyundai engem választott arra, hogy vezessem a márka fantasztikus izgalmakat tartogató visszatérését a WRC világába. A projekt ma még gyermekcipőben jár, ám a dolgok gyorsan változnak, és alig várom, hogy az év során kialakíthassam a csapatot. Rengeteg munka vár ránk, ezzel tisztában vagyunk, de az Alzenau-i központnak és az igen motivált, ambiciózus munkatársaknak köszönhetően máris kiváló ütemben haladunk.

Szándékosan használjuk az i20 köztes változatát a főbb alkatrészek tesztelésére, és arra, hogy biztosan elvégezzünk minden szükséges feladatot addigra, amikor elérkezik az éles bevetés ideje. A teljes 2013. évet erre szánjuk, így kellőképpen fel tudunk készülni a visszatérésünket követő első, 2014-es WRC szezonunkra. Az év során számos további döntést is meg kell hoznunk, különös tekintettel a pilóták kiválasztására, ám ehhez is időre és céltudatos döntésekre lesz szükségünk. Ugyanakkor természetesen szorosan nyomon követjük a WRC 2013-as évadának alakulását "- hangsúlyozta Michel Nandan.

Időközben Koreában már megkezdődtek az i20 egy köztes változatának a tesztjei, amelyek során az alkatrészek és a futómű elemzését végzik el, 2013 folyamán további vizsgálatok következnek.

A Hyundai elhivatottsága és globális motorsport programjába fektetett erőforrásai is rávilágítanak a gyártó folyamatos növekedésére és azon céltudatosságára, amivel világpiaci pozícióját erősíteni szándékozik. A WRC és a jövőbeli közúti modellek közötti technológia-átadás lehetősége is azt igazolja, hogy a Hyundai bölcs, logikus döntést hozott, amikor úgy döntött, hogy visszatér a motorsport világába.

A Hyundai rali történelme

A vállalat először 1998-ban került kapcsolatba a sportággal, amikor két éven át versenyzett a WRC F2 kategóriájában. A csapat 1999-ben jelentette be, hogy 2000-től a sportág felső osztályában folytatja a küzdelmet. A háromajtós Accent modellen alapuló, teljes fejlesztésű WRC versenymodell 2003-ig szerepelt a bajnokságban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: