Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája
https://formula.hu/parc-ferme/962

Karácsony volt a versenybíróknál: mindenki megúszta figyelmeztetéssel az időmérős káoszt
https://formula.hu/parc-ferme/23118
Csak közel öt órával a leintés után vált hivatalossá az Olasz Nagydíj időmérőjének végeredménye, méghozzá azzal, hogy nem változott a sorrend.
A monzai versenybírók utolsóként Nico Hülkenberget, Lance Strollt és Carlos Sainzt vették vizsgálat alá, velük kapcsolatban merült fel az a gyanú, hogy a Q3 hajrájában az autók sorának elején állva a megengedettnél jobban lelassítottak, ezzel feltartva a többieket is. Végül mindhárman csupán figyelmeztetést kaptak, miután elismerték, hogy szükségtelenül lassan haladtak, de azzal indokolták a tettüket, hogy szélárnyékot akartak szerezni maguknak a mért körükre. A versenybírók a problémát felismerve végül nem is a versenyzőknek csaptak oda igazán, hanem az FIA-t szólították fel a közleményben, arra kérve a szervezetet, hogy találjon megoldást a hasonló szélárnyékolási káosz elkerülésére.
Így hát minden vizsgált versenyző megtarthatta a pozícióját. Hülkenberget még az 1-es kanyar indokolatlan levágása miatt is számonkérték, de büntetés nélkül megúszta, mint ahogy Sebastian Vettel is a feltételezett pályaelhagyást. Valtteri Bottas piros zászló alatt teljesített körét pedig nem is kellett vizsgálni, hiszen az FIA tudatában volt a helyzetnek, amit meg is magyarázott.

A WTCC egyszer már megcsinálta: Amikor senki sem ért fel a gyorskörre
https://formula.hu/parc-ferme/23117
Nem példa nélküli, amit az Olasz Nagydíj időmérő edzésen a Formula-1-ben láttunk: egy másik világbajnoki szintű autósport-szériában, a WTCC-ben 2013-ban történt egészen hasonló a Salzburgringen, ahol Monzához hasonlóan a szélárnyék kulcskérdés. Akkor Ausztriában egyre lassított és lassított mindenki, hogy hátul maradjon a sorban, voltak, akik igyekezetükben, hogy az elöl haladó Gabriele Tarquini mögött maradjanak, még egymásnak is ütköztek. A leintés pillanata akkor még csúfosabban alakult a pilótákra nézve: csupán az utolsó kanyarban haladtak, amikor már lengett a kockás zászló.
Annak idején a büntetés sem maradt el: nem kevesebb, mint 14 pilótát rendeltek be a versenyfelügyelők, akiket különböző mértékben szankcionáltak: volt, aki megúszta, Gabriele Tarquini viszont mindkét versenyre 12 helyes hátrasorolást kapott. A Q2 12 résztvevője közül csak kettőt nem büntettek, a normál rajtrácsos első futamon a kvalifikáció ötödik és tizedik helyezettje indult az első két rajtkockából.
Íme a 2013-as események a pályáról és a bokszfalról nézve:
Tömegbaleset: minden autó ugyanott úszott fel a vízen
https://formula.hu/parc-ferme/23116
A dániai DS3 Cup túraautós bajnokság és a Silkeborg mellett található Jyllands-Ringen versenypálya a legritkább esetben kerül be a hírekbe, ez a mostani viszont egy ilyen eset. Egészen szürreális és ijesztő tömegbaleset történt, amikor az esőben gyors egymásutánban 11 autó ugyanabban a kanyarban csúszott a kavicságyba, végül többen is egymás hegyén-hátán landolva. A versenyt leállították, a szervezők jelentése szerint egy versenyzőt kellett vizsgálatok miatt kórházba szállítani, a többiek sértetlenek maradtak.
Still waiting for a new timetable - no track activity at the moment due to the barrier damage and recovery needed after this mess pic.twitter.com/dWYYgFiZ8x
— Neil Hudson (@neilhudson) September 7, 2019
That was a weird day at Jyllandsringen. DS3 Cup aftermath from where I was at Turn 1, and one of the remnants returned to the paddock after the day was done. pic.twitter.com/a6Hnxlg0CY
— Neil Hudson (@neilhudson) September 8, 2019
Vizsgálat alatt a lassúsági időmérő résztvevői
https://formula.hu/parc-ferme/23115
Az Olasz Nagydíj szombatja alighanem az egész F1-történelem egyik legbizarrabb időmérős végkifejletét hozta: az egymás szélárnyékára ácsingózó pilóták közül olyannyira nem akart senki legelöl haladni az utolsó Q3-as menetre, hogy végül Carlos Sainz (és a körét már nem erőltető Charles Leclerc) kivételével senki nem érte el időben a rajtvonalat - a kockás zászlót belengették, így hét pilóta nem kezdhette meg utolsó mért körét.
Szinte az eset után azonnal jelezte is az FIA, hogy vizsgálat alá helyezi az időmérőn történteket, vagyis az azokat kiváltó versenyzőket. Van ugyanis egy szabály, amely kimondja, hogy egy maximális időlimithez még az időmérős felvezető körben is tartaniuk kell magukat a pilótáknak, most azonban felmerült a gyanú, hogy ezt többen is megsértették.
Nem ez az első hasonló eset ezen a monzai hétvégén: pénteken a Formula-3 időmérőjét meg is szakították piros zászlóval, a versenyirányítás ugyanis elfogadhatatlannak tartotta a kizárólag egymás szélárnyékára apelláló versenyzők viselkedését.

Két „utolsót” is hozott a 10 évvel ezelőtti Olasz Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/23111
Egyrészt a Brawn, másrészt annak versenyzője, Rubens Barrichello is utolsó győzelmét aratta a Formula-1-ben.
10 years ago at Monza…@rubarrichello and Brawn GP notched their final F1 wins
— Formula 1 (@F1) September 6, 2019
What a season that was! #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/hrRPJZVr1Q
Ha furán néz ki, de működik, akkor az nem fura
https://formula.hu/parc-ferme/23112
Egészen elmés megoldás ez arra, hogy hogy juttasson el valaki két abroncsot A pontból B-be.
Truckie skillz #HaasF1 #ItalianGP pic.twitter.com/rNCpU4kLc0
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 6, 2019
Újabb, egészen ijesztő baleset, ezúttal az F3-ból, és szerencsés végkimenetellel
https://formula.hu/parc-ferme/23114
Az olasz hétvége F3-as betétfutamán az ausztrál Alex Peroni hajtott rá egy hurkaszerű rázókőre, majd autója abban a pillanatban megállíthatatlanul felrepült a levegőbe. Az eset végén Peroni és autója a gumifal élével találkozott, az ausztrálnak viszont a hírek szerint szerencsére semmilyen komoly baja nincs.
Az esettel kapcsolatban Mitch Evans is kifakadt Twitteren, aki egészen egyszerűen fogalmazott: „Ki az Isten gondolta, hogy jó ötlet a Parabolica külsejéhez hurka rázókőt helyezni?”
A történtek fényében másodlagos tény, de a futamot a bajnoki éllovas Robert Svarcman nyerte, ezzel növelte előnyét Jehan Daruvala előtt, aki egyébként pont mögötte futott be másodikként. A dobogóra még Marcus Armstrong állhatott fel.
Peroni is very lucky to escape severe injuries after this horrific crash. #F3 (via @darcyf1) pic.twitter.com/9iz2GQSh5g
— F1 Feeder Series (@F1FeederSeries1) September 7, 2019
Who the hell thought it was a good idea to plant a sausage kerb on the outside of the parabolica? Just put grass and gravel back for god sake. Good to see Peroni walk away from that, scary accident #F3
— Mitch Evans (@mitchevans_) September 7, 2019
Kőkemény buli van a Racing Point garázsában
https://formula.hu/parc-ferme/23113
A csapat hozza a szokásos humort Twitterén az Olasz Nagydíj hétvégéjén is.
Morning shenanigans... We’re all mad here!
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) September 7, 2019
If you don’t have @MadnessNews in your playlist you’re doing it wrong!#MakeItCount #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/FrdkQZ2DbD
Szeptemberi Motorsporthíradó most vasárnap 13 órakor
https://formula.hu/parc-ferme/23108
A magyar autóversenyzés magazinműsora hétvégén jelentkezik: a tartalomban riport a túrkevei autókrosszról és Slovakia Ringen tartott gyorsasági versenyről, beszámoló a ralikrossz Európa- és világbajnokság legutóbbi fordulóinak magyar szerepléseiről, stúdióvendégként pedig Szabó Zsolt érkezik, aki a TCR Europe legutóbbi hétvégéjén a M1RA színeiben versenyzett.

Nico Rosberg munkatársat keres, te is jelentkezhetsz az álláshirdetésre
https://formula.hu/parc-ferme/23110
Formula-1-es világbajnokok a legritkább esetben szoktak YouTube-videóban kollégákat toborozni, de a közösségi médiában rendkívül aktív Rosberg most pontosan ezt teszi: egy videográfussal szeretné bővíteni saját kis csapatát, az álláshirdetést pedig az alábbi videóban teszi közzé. További részletek és jelentkezési kritériumok ide kattintva olvashatók a különleges munkára való jelentkezésről.
Időmérő az F1-ben, futam az F2-ben és az F3-ban, időmérő és futam is a Superbike-ban - ez a szombati menü
https://formula.hu/parc-ferme/23105
Hogy mire érdemes figyelni szombaton? Mutatjuk:
10:00-10:20 Superbike, harmadik szabadedzés
10:30-11:15 Formula-3, első futam (13:05-től M4 Sport)
12:00-12:25 Superbike, Super Pole (14:20-tól, a futam előtt Eurosport 2)
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
15:00-16:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
15:00-15:40 Superbike, első futam (Eurosport 2)
16:45-17:50 Formula-2, első futam (23:10-től M4 Sport)

fotó: dppi
Azért van olyan Ferrari-szurkoló, aki megőrül Vettelért
https://formula.hu/parc-ferme/23103
Lehet, hogy alaposan behorpadt Sebastian Vettel hírneve az utóbbi évben, ettől még van olyan szurkoló, aki kezet csókol neki, ha közel kerülhet hozzá - a Sky Sports tette közzé az alábbi videót:
Che festa in Piazza Duomo
— Sky Sport F1 (@SkySportF1) September 5, 2019
Tifosi in delirio per i piloti #Ferrari #SkyMotori #F1 #Formula1 #EssereFerrari #ScuderiaFerrari90 #SF90 #Ferrari90 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/bpILODPifw
A szerelőknek is be kell melegíteni az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/23104
Körülbelül ezt mutatja be a Haas csapata.
Uhm... @HaasF1Team? #monza #f1 #formula1 #ItalianGP pic.twitter.com/378IrqZJIA
— Steven de Jel (@sdejel) September 5, 2019
Kiderült, mikor és hol tartják Anthoine Hubert temetését
https://formula.hu/parc-ferme/23107
Jövő kedden, szeptember 10-én temetik Anthoine Hubert-t, tudta meg a formula.hu Monzában az elhunyt versenyző menedzserétől. A szertartásra a Párizstól délnyugatra található Chartres-ban kerül sor.
A francia Hubert múlt szombaton, a Formula-2 spa-francorchamps-i versenyhétvégéjének főfutamán halt bele a második körben történt balesetben szerzett sérüléseibe.

Vettel elmondta, hogy miben különbözik leginkább Leclerc Raikkönentől
https://formula.hu/parc-ferme/23106
A csütörtöi sajtótájékoztatón megkérdezték Sebastian Vetteltől, hogy mennyiben más a kapcsolata mostani csapattársaával, Charles Leclerc-rel, mint volt az utóbbi években Kimi Raikkönennel.
"Öhm... több szó" - hangzott a tömör, megmosolyogtató felelet a négyszres világbajnoktól.
Who would you rather have a meeting with?
— Formula 1 (@F1) September 5, 2019
Charles or Kimi? #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/occ2PUxg9f
A Ferrari egykori pilótái a motorhome bejárata felett
https://formula.hu/parc-ferme/23102
A Scuderiát 90 évvel ezelőtt alapította Enzo Ferrari, az évfordulót pedig az Olasz Nagydíjon is hangsúlyozza a csapat. A motorhome bejárata feletti óriási rajzon szemlátomást minden korábbi Ferrari-pilótát feltüntettek. Kiket ismertek fel?

Még Norrist is ennyi rajongó veszi körbe Monzában
https://formula.hu/parc-ferme/23101
Minden oldalról elzárták a menekülési utat, kiabáltak, aláírásra váró tárgyakat dugtak az orra alá. Lando Norris viccelődve jegyezte meg a posztolt videóban: „Ugye tudjátok, hogy nem én vagyok Valentino Rossi?”
You do know I’m not actually @ValeYellow46, right? #ItalianGP pic.twitter.com/GhYYRVYYEe
— Lando Norris (@LandoNorris) September 5, 2019
Kezdődik az F1-es hétvége, mutatjuk a pénteki programot
https://formula.hu/parc-ferme/23093
Pénteken kezdetét veszi a Formula-1-es hétvége Monzában, de a Superbike mezőnye is megkezdi a munkát - íme a napi program:
9:35-10:20 Formula-3, szabadedzés
11:00-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
11:30-12:20 Superbike, első szabadedzés
13:00-13:45 Formula-2, szabadedzés
15:00-16:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
16:00-16:50 Superbike, második szabadedzés
16:55-17:25 Formula-2, időmérő
17:50-18:20 Formula-3, időmérő

fotó: dppi
Rossitól kért engedélyt különleges sisakjához Norris
https://formula.hu/parc-ferme/23100
Az újonc Lando Norris példaképe nem valamelyik Formula-1-es versenyző, hanem a MotoGP-legenda Valentino Rossi. Bemutatkozása előtt felmerült benne, hogy a kilencszeres világbajnok ikonikus 46-osát választja saját állandó rajtszámának, de végül elvetette az ötletet, mert nem akarja „majmolni” kedvencét – így került McLarenjére a 4-es.
A hétvégi Olasz Nagydíj erejéig azonban Norris Rossi előtt fog tisztelegni: sisakja és lábbelije dizájnját is a Doktortól veszi kölcsön. A fejvédő esetében a megszokott színek maradnak, de a nap és hold motívuma – Rossi védjegye – kerül fel rá.
„Már beszéltem Valentinóval valamivel korábban ezzel kapcsolatban, a közösségi médiában, mivel természetes, hogy megkérdeztem őt, szabad-e” – mondta el a motorsport.com-nak. Norris. „Ez egy lehetőség, hogy különlegesebbé, emlékezetesebbé tegyem ezt a versenyt. Ezáltal jobban fogok kapcsolódni Valentinóhoz, akire mindig is felnéztem, a hősömhöz. Ez tiszteletadás az irányába, nem más.”

When in Italy, wear something a little @ValeYellow46 #VR46 #LN4 pic.twitter.com/WFIokAbDVQ
— Lando Norris (@LandoNorris) September 5, 2019
Hakkinen eldobja a győzelmet, Vettel megszerzi első sikerét, Hamilton furcsa hibát vét
https://formula.hu/parc-ferme/23097
Öt jelenetet emelt ki a Formula-1 az Olasz Nagydíjak újkori történetéből - íme a videó:
Monza…
— Formula 1 (@F1) September 4, 2019
⁰Magic for some drivers misery for others #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/DAf28frAOf