DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Egy kalappal!

Tom és Tim Coronel már nagyon várják a 2015-ös Dakar Ralit. Ti is?

Az FIA szerint ez volt az év akciója az F1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség keresi az év leglátványosabb akcióját az autósportból. Minden nagy bajnokságból vagy szakágból jelöltek egy-egy pillanatot. Innentől a döntést a közönségre bízzák, a nyertes különdíjat kap az év végi FIA-gálán. Szavazni itt lehet.

Az F1-ből Charles Leclerc és Max Verstappen öldöklő silverstone-i párharcára esett a választás:

A fél mezőnynél kihúzta már a gyufát Magnussen

Sokat elmond a dán pilóta hírnevéről, hogy csak az elmúlt három évből sikerült összeállítani egy tízes listát a rá irányuló dühös rádióüzenetekből. Néhány példa:

Fernando Alonso: Micsoda idióta! Hülkenbergnek igaza van.

Sergio Perez: Emberek, mit művel Magnussen? Mi a fenét művel? Mindig ugyanazt csinálja! Annyira amatőr!

Charlec Leclerc: Magnussen hülye és mindig is az marad! Ez tény!

Nico Hülkenberg: Hát persze! Miért is nem lep meg?

Öt Ferrari-akadémista is lesz a Formula-2-ben

Gyakorlatilag már hemzsegnek a Maranello pártfogásában álló fiatal tehetségek a Formula-1 előszobájában: jövőre a Ferrari versenyzői akadémia nem kevesebb, mint öt tagja fog versenyezni a Formula-2-ben. Ők (a képen balról jobbra) Marcus Armstrong, Mick Schumacher, Callum Ilott, Giuliano Alesi, valamint a fotón nem szereplő Robert Svarcman lesznek.

Hárman második évüket kezdik meg, közülük egyedül Schumacher marad korábbi csapatánál, a Premánál. Ilott a Charouzról a Virtuosihoz igazol, Alesi a Tridenttől a HWA-hoz – ennek a helyzetnek a pikantériája, hogy a német istálló a Mercedes régi partnere, a Formula-E-csapatot is ők működtetik. A két újonc a Formula-3 első és második helyezettje: Svarcman a Premánál folytatja Schumacher oldalán (ezzel az istállóval lett bajnok az alacsonyabb szinten), Armstrong pedig az ART pilótája lesz. A Ferrari büszke lehet védencei fejlődésére, akkor azonban vélhetően gondban lesz, ha mind elkezdenek megérni az F1-re…

Egy magyar versenyzőt is jelölt az FIA az év akciója díjra

A Nemzetközi Automobil Szövetség keresi az év leglátványosabb akcióját az autósportból. Minden nagy bajnokságból vagy szakágból jelöltek egy-egy pillanatot. Innentől a döntést a közönségre bízzák, a nyertes különdíjat kap az év végi FIA-gálán. Szavazni itt lehet.

A rali Európa-bajnokságról meglepetésre honfitársunkra, Herczig Norbertre és küzdelmére az elemekkel esett a választás:

Így csapott össze a sivatagban Verstappen és Albon

A Red Bull továbbra is Red Bull-os dolgokat csinál.

Vettel összetörte, Bottas és Grosjean ütközött: a pénteki szabadedzések összefoglalója

Az oldalon szöveges beszámoló is található az első és második szabadedzésről, melyeken Valtteri Bottas futotta a leggyorsabb kört. (A videók átkattintás után indulnak.)

F2: Brazil pole a szezon utolsó időmérőjén, Schumacher a 10. helyen

A nap utolsó programja a Formula-2-es időmérő volt Abu Dhabiban. A bajnokság negyedik helyezettje, Sergio Sette Camara – aki nagyobb adag szerencsével második is lehet év végén – 1:49,751-es körével megszerezte a szombaton 15:45-kor startoló főfutam rajtelsőségét.

A brazilt segítette a Sean Gelael megforgása miatt lengetett sárga zászló az edzés végén. Callum Ilott 0,089 másodperc hátránnyal szerezte meg a második rajtkockát, őt a két Carlin, Louis Deletraz és Nobuharu Matsushita követte. A 2019-es bajnoki címet már bebiztosító Nyck de Vries hatodik helyet szerzett, egy pozícióval a Williams F1-es igazolása, Nicholas Latifi előtt, míg Mick Schumacher a 10. rajthelyezést szerezte meg.

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Sergio Sette Camara DAMS 1m49.751
2 Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz 0.089
3 Louis Deletraz Carlin 0.180
4 Nobuharu Matsushita Carlin 0.406
5 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 0.439
6 Nyck de Vries ART Grand Prix 0.537
7 Nicholas Latifi DAMS 0.552
8 Jack Aitken Campos Racing 0.769
9 Nikita Mazepin ART Grand Prix 0.867
10 Mick Schumacher Prema Racing 0.901
11 Luca Ghiotto UNI-Virtuosi 1.107
12 Giuliano Alesi Trident 1.169
13 Jordan King MP Motorsport 1.423
14 Artem Markelov BWT Arden 1.661
15 Matevos Isaakyan Sauber Junior Team by Charouz 1.771
16 Marino Sato Campos Racing 2.078
17 Sean Gelael Prema Racing 2.133
18 Christian Lundgaard Trident 2.389
19 Tatiana Calderon BWT Arden 2.661
20 Mahaveer Raghunathan MP Motorsport 3.612

Tíz emlékezetes pillanat Nico Hülkenbergtől

Az utolsó F1-es hétvégéjét teljesítő német pilótának azért voltak szép momentumai a sportban - az erről készített videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Bevonult a hadseregbe a DTM-pilóta Habsburg

„A tűzállót terepszínű ruhára cserélem egy időre. Decemberben megkezdem katonai szolgálatomat. Örülök, hogy valamit visszaadhatok a hazámnak. De nyugalom, nem hagyom, hogy túlságosan kihűljön az ülésem. 2020-ban visszatérek, valószínűleg jobb formában, mint bármikor, mert az osztrák hadsereg kiváló lehetőségeket kínál nekünk, sportolóknak” – írta a Twitterre a 22 éves Ferdinand Habsburg, aki amellett, hogy a DTM-ben az Aston Martin pilótája volt idén, hazája császári dinasztiájának leszármazottja, Ausztria (és Magyarország) utolsó uralkodójának dédunokája. Ausztriában továbbra is kötelező a sorkatonai szolgálat, 18 év felett hat hónapra kell bevonulni.

Zavargások miatt elmarad a jövő évi Chile Rali

A rendező országban uralkodó feszültségek miatt törölték a WRC 2020-as versenynaptárából a chilei versenyhétvégét. Kétszeresen is kellemetlen a kialakult helyzet, ugyanis a forduló ebben az évben került be a sorozat vérkeringésébe, ráadásul a jövő évi menetrendet részben miatta szervezték át.

A kormány a lakosság általános elégedetlensége és a durva tüntetéshullámok miatt döntött úgy, hogy ebben az évben jobb, ha nem költ ilyen eseményre az ország, azt azonban kihangsúlyozták, hogy a 2021-es idényben szeretnék újra megrendezni a ralit.

ogier-chile-201

Fotó: DPPI

Egy komoly változás jelent meg Hamilton autóján

A világbajnok ugyanis úgy döntött, hogy a szezonzáró Abu Dhabi hétvégén nem a megszokott #44-es, hanem a világbajnokhoz illő #1-es rajtszámot használja - az FIA pedig engedélyezte mindezt.

 

Veszélyben Russell hétvégéje, egy korábbi pilóta térhet vissza helyette

A Williams azt jelentette az első szabadedzés közben, hogy George Russell betegséggel küzd és egyáltalán nem biztos, hogy egyáltalán versenyezni tud a hétvégén - egyelőre nem tudott autóba ülni, a csapat vár az orvosok jelentésére. Ha Russell nem tudja vállalni a versenyzést, akkor Szergej Szirotkin ugorhat be a helyére, aki ott van a csapattal és készen áll az F1-es visszatérésre - Nicholas Latifinek egyelőre nincsenek meg a szuperlicensz-pontjai, így ő nem ülhet még be, hiába szerződtették 2020-ra.

 

Ismét lecsapott a leghosszabban kérdező F1-es újságíró - Leclerc teljesen elvesztette a fonalat, Verstappen jól szórakozott

Walter Kosternek van már múltja és gyaníthatjuk, hogy mivel már a korábbi kérdéseivel is sztár lett, ezúttal nem véletlenül kérdezett több mint egy percen keresztül. Charles Leclerc mindenesetre nem értette, Max Verstappen viszont jól szórakozott kollégáján...

És az úriember múltja:

Miket visz magával egy F1-es pilóta egy versenyhétvégére?

Vannak itt olyan nélkülözhetetlen tárgyak, mint a mobiltelefon és a paddockbelépő, de hátizsákba került egy gamer laptop, egy ajakápoló és egy rajongótól kapott ajándék is. Alex Albon táskájába pillanthattunk bele.

Ocon most már nagyon várja a visszatérést

"Ez az arcom, amikor azt mondjátok, hogy ez az utolsó verseny, mielőtt visszatérek" - írta az alábbi képhez Instagramon a 2019-es szezont kihagyó, jövőre viszont a Renault-nál visszatérő Esteban Ocon.

pf5_15

Válsághelyzet miatt elmaradhat még egy WRC-futam

A rali-világbajnokság idei szezonzárója a pusztító erdőtüzek miatt maradt el Ausztráliában, a jövő áprilisi Chile Rali pedig már most veszélybe került - azok után, hogy a futam ebben az évben került be a versenynaptárba. Az országot átjáró tüntetéshullám (eddig 23 halott, felgyújtott metróállomások a metrójegyek áremelése és az abból kialakuló általános elégedetlenség miatt) ugyanis odáig jutott, hogy a kormány átgondolja, mennyire van szüksége most egy WRC-futamra - amely komoly pénzekbe kerül, az emberek pedig pont ezeket kérik számon rajtuk. 

Az Autosport forrásai szerint a futam szervezői találkoznak a vezetőkkel az ügyben, egy hoteltulajdonos szerint pedig az emberek most kicsit sem vágynak egy WRC-futamra, úgyhogy az ország visszakozhat a verseny rendezésétől. A helyzet azért is kényes a sorozatra nézve, mert a rali-vb promótere éppen 2020-ra alakította át a versenynaptárt abból a megfontolásból, hogy kevesebb futam legyen Európában és több a világ egyéb tájain - tradicionális versenyektől köszöntünk el, hogy maradhasson Chile és visszatérhessen a szintén problémás (a legutóbbi próbálkozást az utolsó pillanatban törölni kellett) Japán és Kenya.

wrc_2

fotó: dppi

Hamilton privát üzenetben is bocsánatot kért Albontól

Bár a Brazil Nagydíj visszahangjaként a két Ferrari ütközéséről beszéltek többet, történt egy másik incidens is az élen: a második helyen haladó Alexander Albont optimista előzési kísérlete során forgatta meg Lewis Hamilton. A leintés után Hamilton azonnal odament a thaiföldi pilótához bocsánatot kérni – a stewardok is úgy gondolták, ő a hibás, büntetést szabtak ki rá, így harmadikról a hetedik helyre esett vissza.

„Fáj, de rengeteg ilyen esélyem lesz még a jövőben” – mondta Albon az elveszített dobogóról az Autosportnak. „Küldött pár DM-et (privát üzenet a közösségi médiában), tehát nagyon bocsánatkérő magatartást tanúsított.”

A Red Bull-pilótát meglepte, hogy Hamilton rögtön sajnálatának adott hangot, azért is, mert részben saját magát is vétkesnek tartja: „Nem hibáztattam teljes mértékben Lewist. Bárki mondhatja, hogy én is elkerülhettem volna az ütközést” – fogalmazott.  

Ennél jobban már nem mehet vissza a Haas: a téli teszten használt padlólemezt kapja meg Grosjean

Jól jellemzi a Haas idei fejlesztéseit, hogy egyre korábbi specifikációkhoz kell visszanyúlni ahhoz, hogy működni tudjon az autó, Romain Grosjean már konkrétan a melbourne-i autóval is gyorsabb volt, mint a friss verzióval. Most pedig még egy lépést tesznek visszafelé: a francia azt a padlólemezt kapja meg a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra, amelyet még februárban, a téli tesztek során használt.

Grosjean el is mondta, hogy szerinte olyan sosem fordult még elő az F1 történetében, hogy valaki a szezon utolsó futamán azt a padlólemezt használja, amivel a szezon előtti téli teszteket elkezdte...

8_5

fotó: dppi

Drake-et hallgat, fél a pókoktól és utálja, ha valaki késik - bemutatkozik Latifi

Nicholas Latifi lesz az egyetlen újonc a 2020-as F1-es mezőnyben, így az F1 készített vele egy rövid bemutatkozót. Íme:

Bottas újra raliautóba ül - már a jövő hétvégén

Valtteri Bottas élénk érdeklődést mutat a raliversenyzés iránt, hiszen idén januárban egy Ford Fiesta WRC-vel rajthoz állt az első versenyén is, azóta pedig többször is tesztelt már - az F1-es idény végével elérkezettnek látja az időt arra, hogy ismét versenyezzen egyet. Múlt hétvégén már tesztelt egy Citroen DS3 WRC-t a Paul Ricardon, jövő hétvégén pedig a legendás versenypálya lesz egy francia "bulifutam" központja - ott fog indulni ezzel a régebbi Citroen WRC-vel.

"Vasárnap este véget ér a szezonunk, úgyhogy jó lesz egyet versenyezni nyomás nélkül. Élvezem a ralit, nagy élménynek találom aszfalton is, ráadásul a pálya egy része a Paul Ricardon lesz, szóval az eléggé feküdni fog nekem. Úgy tekintek erre, mint egy raliversenyre, ahol elég kicsi a kockázat a biztonság szempontjából és jó lesz így kezdeni a szünetet" - mondta erről Abu Dhabiban.

vb77