A korai kezdés miatt az Abu Dhabiban rendezett első szabadedzésnek nincs nagy jelentősége az időmérőre és a futamra, így ezt a napsütötte másfél órát a csapatok elsősorban fejlesztések tesztelésével töltötték. Érdekesség, hogy Lewis Hamilton autójára felkerült az 1-es rajtszám. A Haas elveszettségéről sokat elárul, hogy felszerelték az év kezdetén használt padlólemezt, mondván azzal működött a legjobban az autó - kiscsapatként az egész évük ráment egy konstrukciós probléma feltárására.
Mivel a hétvége legtöbb etapját sötétedés környékén vagy az után teljesítik az autók, ráadásul a pálya sem számít gumigyilkosnak, a Pirelli ide a legpuhább, C3-C4-C5-ös keverékeket hozta.
Az első fél óra után Hamilton épp egy óriási kört fejezett be, amikor a Mercedese rövid időre vészüzemmódba kapcsolt. A brit hosszasan időzött a garázsban, mielőtt visszatért a pályára. Daniel Ricciardo sem úszta meg műszaki probléma nélkül, edzésmotorja fél órával a vége előtt egy lángcsóvát köpve kilehelte a lelkét. Lengett a piros zászló, a Renault-ból olaj került az aszfaltra.
Az utolsó 15 percre újra szabaddá vált a pálya, ezt kihasználva szinte mindenki előmerészkedett. Az élen azonban változatlan maradt a Mercedes, Red Bull sorminta, Valtteri Bottas 1:36,957-es, jóval korábban teljesített köre elég volt az első helyezéshez. Mögötte Max Verstappen jelentős, fél másodperces hátrányban a második, Hamilton további egy tizedmásodpercesben a harmadik lett. A Ferrari érezhetően nem mutatta meg, mire képes, Sebastian Vettel és Charles Leclerc is jelentős, két másodperc körüli hátránnyal zárt.
Vettel mindenkit meglepve az utolsó percekben hibázott, az egyik balosban elvesztette az uralmát a Ferrari felett, és háttal a falnak koccant. Az edzés piros zászlóval zárult.
A végeredmény: